Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ny virksomhed - marked for dette?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har i længere tid stille og roligt surfet rundt herinde. Men nu har jeg så bestemt mig for at se om den idé jeg har, er noget værd andre steder end mit hoved. :)

Min idé er en ny online medie / spil butik, primært spil. Jeg er selv glad for Xbox og rimeligt passioneret omkring de forskellige spil platforme, så jeg ved at priserne i Danmark ikke er specielt heldige. Et nyt spil i Danmark kan sagtens koste 150-300kr mere end i f.eks. England hvor jeg køber de fleste af mine spil.
For en uge eller to siden læste jeg om en form for webshop i Jyllands-Postens iværksætter-tema, hvor en 20 årig knejt drev en forretning på en lidt alternativ måde. Hans webshop sendte bare ordren videre til et andet firma som så stod for logistic, lager med mere.

Kan dette ikke også lade sig gøre med spil?
Forestil jer en webshop med de nyeste spil til 150-200kr mindre end hvad de koster i alle andre tilsvarende webshops? Leveringstiden vil jeg naturligvis ikke kunne hamle op med da den vil ligge på 3-5 dage, men det er der mange der gerne vil vente for at spare halvdelen af prisen.
Det kræver et system der sender ordren videre til et andet firma, samtidigt med at de kræver en aftale med et andet firma. Men jeg anser selv begge dele som rimeligt realistisk.

Hvad tror I herinde? Har jeg fat i noget, eller burde jeg koncentrere min tid på mit snart tredje år i gymnasiet i stedet?

Tak! :) 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:51

Hej Halfdan

Fænomenet hedder dropshipping og er en ret almindelig måde at drive forretning på.
Du skal nok især sætte dig ind i regler om import, dansk/udenlandsk moms, returret, reklamationer og sikkert en række andre ting, som de, der arbejder med dropshipping til daglig kender alt til.
Skriv dropshipping i søgefeltet her på siden og læse alt - så kan du bedre vurdere, om du har et foretningsgrundlag.

mvh Hans

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:51

Hej

Hvis du brænder for det, kan næsten alt lade sig gøre.

Mht. spil m.m. er jeg ikke den store målgruppe, men derimod mine børn.
Men de har vist ikke "fysisk" købt spil meget længe.
Jeg mener de køber dem online på noget der hedder "Stream" eller noget i den retning.
Billigt og smart da spillene aldrig bliver væk eller bliver ridset.

Hvis jeg var dig ville jeg hellere "forske" i sådan noget ala Stream. Jeg tror at det blive mere og mere fremtid end selve salg af spil i æsker.

Men for ikke at skyde din ide i sænk, bør du da prøve. Opstarten kan umuligt være ret omkostningsfuld. Men undersøg dit marked først - Det nytter jo ikke noget at starte op, hvis dine fremtidige kunder også køber spil i England. Så bør du i hvertfald lave rabatordninger med din leverandør, samt tilbyder noget ekstra udover hvad dine evt. kunder kunne få i England.
Evt. investere i lager således at din levering er fra dag til dag.

Held og lykke!

Alt kan lade sig gøre, hvis man virkelig brænder for det!

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:53

Dommeren:
Jeg mener de køber dem online på noget der hedder "Stream" eller noget i den retning.

Steam Big Smile

Hans

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:57

Hans Stokholm Kjer:

Dommeren:

Steam Big Smile

Hans

Ok...Steam.
Det kunne være man skulle spørge ungerne før man poster indlæg ;-)

Tak, Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:01

Dommeren:
Det kunne være man skulle spørge ungerne før man poster indlæg ;-)

hehe - ja, jeg har bare skullet "sikkerhedsvurdere" konceptet, før knægten fik lov til at bruge penge og båndbredde på det. :-)

mvh Hans

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:27

Ja konceptet med dropshipping er der sådan set ikke noget i vejen med. Men lige denne varegruppe må jeg nok sige der ikke er de store muligheder i.

Hvis vi skal tage den helt nede på jorden, så er der jo en kæmpe konkurrence på området - jeg kan på stående fod nævne ihvertfald 5-10 danske webshops, der sælger konsolspil.... Elgiganten.dk, Blockbuster.dk, billigespil.dk osv.... Der jeg vil hen er, hvis man vitterligt kan banke 150-300 kroner af prisen på et nyt spil ved hjælp af dropshipping....mon ikke så bare et par stykker af de eksisterende butikker havde gjort det?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:47

Fama:
Der jeg vil hen er, hvis man vitterligt kan banke 150-300 kroner af prisen på et nyt spil ved hjælp af dropshipping

Det kan man heller ikke, og fremtiden begynder her www.onlive.com så der er ingen grund til at tro at man i fremtiden vil kunne score penge på den slags.

Køb ren argan olie her

Fra 90292 Los Angeles
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:48

Mht dit sidste spørgsmål :

Altså du har jo hele seks ugers sommerferie, ikke ? ;-)

Så de rigtige spørgsmål at stille er:

• "Vil jeg bruge seks uger på at udarbejde en forretningsplan eller vil jeg hellere ud og drikke øl ?"
  • "Hvormange timer om ugen har jeg tilrådighed, når jeg har lavet lektier til alle fag ?"

Mht til din  idé:

Du skriver at:

Leveringstiden vil jeg naturligvis ikke kunne hamle op med da den vil ligge på 3-5 dage, men det er der mange der gerne vil vente for at spare halvdelen af prisen.

Er du sikker ?

Eller baserer du dette på, at du selv er villig til at vente op til en uge på et nyt spil  ?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 17:02

Tak for svarene! :)

Dropshipping, det begreb får jeg lige søgt noget på. 
Det er højst sandsynligt rigtigt når I påpeger at det fysiske spilmarked ikke er noget der varer for evigt. Jeg bruger selv Steam, og har kigget på mylighederne for OnLive - selvom OnLine kræver en internetforbindelse relativt få har adgang til i dagens Danmark.

Jeg er heller ikke sikker på at folket deler mine holdninger mht. levering og pris. Det er kun min omgangskreds jeg har spurgt lidt rundt omkring til angående det her, og de var da enige. Men ellers kunne en tråd på Xboxlive, PSlive med videre vel kunne bestemme om idéen overhovedet holder.

Når I skriver stramt marked og et uddøende marked har I nok ret. Samtidigt med lektier i 3g som der bliver påpeget til sidst kan det godt være at jeg skal slappe lidt af med lige netop den her idé. Men der er ingen tvivl om at jeg er bidt af hele idéen om iværksætteri. =] 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)