Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træf valget: Vil du være rig, fattig eller middelklasse?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hejsa,

Jeg gravede lidt i Aminos arkiver og fandt frem til denne geniale video. Den er genial fordi Robert Kiyosaki virkelig formår at hive privat- og erhvervsøkonomi ned på et plan, hvor alle kan være med.

Jeg vil gå så langt som til at sige, at denne video burde være FAST pensum i folkeskolen OG gymnasiet. Hold da helt ferie for nogle guldkorn han leverer.

Guldkorn, som er håbløst simple når man tænker over det, men hvor det største problem er, at man netop IKKE tænker over det.

http://video.google.com/videoplay?docid=1213899732842974786#

Edit: Kan ikke embedde filmen. Hvis nogen kan må de rigtig gerne gøre det!

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 00:10

Livet er Hårdt som fattig og rig...så middelklasseCool

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 00:40

Han regner jo forkert xD

køber et hus til 100.000

deler grunden op i 4

sælger delen med huset for 145.000

og de 3 andre grunde til 100.000

det får han til 300.000 i gevinst, jeg får det til 345.000Surprise

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 23:54

Hehe - jeg hørte ikke lige efter i de udregninger der. Synes dog stadig, at han kommer med en lang række rigtig gode pointer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38

Gode grundprincipper.

Kunne især godt lide historien om MacD´s ejer.  Forskellen på  profession og business.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:43

Jeg har ikke læst hans bøger, men det er værd at bemærke, at de får megen kritik med på vejen (rigtig megen endda).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15082
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glemmer han ik en basal ting? Hvis alle forøger deres formuer, så vil det jo betyde hyperinflation, og dermed er der ingen, som reelt tjener noget!

Der er nogle grundting, som man godt kan bruge fra filmen, men der er godt nok også en del, som man måske lige skal tænke lidt over, før man begynder at efterleve det...

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans måde at stille tingene op på syntes jeg godt om. Man skal jo bare huske på at hvis alle gjorde det så virker løsningen ikke længere. Af den simple grund, der er ikke penge nok i verden til at betale al gæld ud. Hvis ikke folk optager lån falder hele vores kapitaliske system sammen.

Han sætter lighedstegn mellem at være rig på penge og være lykkelig nogle gange. Men penge og lykke har intet med hinanden at gøre. Lykke er en sindstilstand som kan påvirkes ude fra, men kan i så fald gå begge veje.

Men igen - god opstilling af forskellen på fattig, mellemklasse og rig.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 11:39

Fashion-Seller:

Glemmer han ik en basal ting? Hvis alle forøger deres formuer, så vil det jo betyde hyperinflation, og dermed er der ingen, som reelt tjener noget!

Der er nogle grundting, som man godt kan bruge fra filmen, men der er godt nok også en del, som man måske lige skal tænke lidt over, før man begynder at efterleve det...

Folk stopper jo ikke med at bruge penge fordi de sparer penge op. De får tværtimod flere penge de kan bruge. Pointen er, at dine aktiver kan sørge for, at du altid har penge, selvom du mister dit job.

Det synes jeg er en værdifuld lektie her i finanskrisen, hvor rigtig mange har brugt sindssygt mange penge, uden reelt at have købt noget, der stadig er noget værd.

Folk har haft masser af penge, men de færreste har foretaget langsigtede investeringer. Dem som har lever jo tykt på det idag, også selvom de er arbejdsløse.

Det er egentlig den vigtigste pointe.. Alt det andet han taler om for at sælge en bog eller et spil, det er jeg ligeglad med. Jeg elsker bare den måde han stiller det op på, så det er simpelt at forstå. Det er lige præcis det vi har brug for, hvis flere skal kunne forstå økonomi.

Hiv privatøkonomi ned på et plan hvor alle kan være med, helt fra 1. klasse = win. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)