-Hvordan gør jeg med indtjeningen, den skal vel indrapporteres til SKAT?
Fuldstændig som når du får løn. Har du frikort, så nej, så er det bare ind på kontoen, med mindre du tjener over de der 40.000 om året ;-)
Lad nu VÆRE med at rådgive om noget man ikke har forstand på. Med ganske få undtagelser skal AL indtægt indberettes til SKAT. At man måske har frikort og derfor ikke skal betale skat er en anden sag, men SKAT skal altså informeres om indtægten alligevel. Såvidt jeg husker betaler man jo også AM-bidrag selvom man har frikort, så helt slipper man ikke.
Ja, AM-bidrag betales af alle, også ungarbejdere eller andre, der bruger frikort.
Såvidt jeg har forstået det skal det indberrettes som B-indkomst, og du betaler dermed den skat som du skal, og det går ind i din anden personlige indkomst.
Fordelen ved at trække det igennem en virksomhed, altså et CVR-nummer, er så at du kan trække alt firma-relateret fra mht. Momsen. Så din internet opkobling, computer osv. Kan du dermed trække fra, det kan du ikke hvis du kører det i personligt regi.
nogle kræver cvr-nummer (fx Mikkelsen media), andre ikke (fx Euroads). Det er lidt forskelligt og du kan finde ud af det ved at tilmelde dig hos de enkelte netværk.
Ved MikkelsenMedia er det i orden at skrive 00000000 :-)