Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til affiliate marketing

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg er ny bruger herinde, og håber jeg har lagt mit spørgsmål i den rette katagori.

Jeg har længe fuldt med i debatten og suget til mig. Nu føler jeg bare tidspunktet er klart, da jeg har længe gået med ideen om at prøve lykken med klik-kampagner – tror det kaldes affiliate marketing, hvor man eksempelvis kan oprette en gruppe på Facebook, og derefter sender relevante affiliate links ud til medlemmerne og håber på, at nogle klikker på linket. Derudover tænker jeg også på at smide affiliate linksene op på Google via AdWords.

Mine spørgsmål lyder på:

-          Hvilke udbydere af klikkampagner kan I bedst anbefale? (fx EuroAds, IQmedier, MikkelsenMedier o.l.)

-          Kræves det, at man har en hjemmeside og et CPR-nummer for at oprette sig hos diverse udbydere (fx                 EuroAds, IQmedier, MikkelsenMedier o.l.)

-          Nogle gode råd til udformningen af disse kampagner? Specielle lovmæssige krav og begrænsninger                  man skal overholde o.l.

-          Hvordan gør jeg med indtjeningen, den skal vel indrapporteres til SKAT?

-          Nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på ved denne form for affiliate marketing?

Som I kan høre søger jeg nærmest en step-by-step guide til at lave affiliate marketing. I må meget gerne sende mig links til blogge, nyttige tråd indlæg på Amino o.l. – det skal dog siges jeg selv har søgt på Google og Amino, synes bare ikke der lige bliver svaret på mine spørgsmål, men hvis jeg har overset noget, må I gerne henvise til det.

På forhånd tak for hjælpen.

- Morten

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fodbolddrengen:
-          Hvilke udbydere af klikkampagner kan I bedst anbefale? (fx EuroAds, IQmedier, MikkelsenMedier o.l.)

Personligt holder jeg mig til Mikkelsen Media og EuroAds, da jeg syntes at det er dem som har gjort det best.

Fodbolddrengen:
-          Kræves det, at man har en hjemmeside og et CPR-nummer for at oprette sig hos diverse udbydere (fx                 EuroAds, IQmedier, MikkelsenMedier o.l.)

1. Nej du behøves ingen hjemmeside.

2. Alle har et CPR-nummer, men du mener nok CVR-nummer. Ved nogle få skal man have et CVR-nummer, men ved de fleste er det i orden at skrive "00000000".

Fodbolddrengen:
-          Nogle gode råd til udformningen af disse kampagner? Specielle lovmæssige krav og begrænsninger                  man skal overholde o.l.

Hvis du skal sende dem ud til dine Facebook grupper / AdWords, skal det være i orden med kampagnerne. Ved de fleste kampagner kan du se det, ved at se om de går ind under SEM eller SEM/SEO.

Hellere spørg en gang for meget, end en gang for lidt hvis du er i tvivl.

Fodbolddrengen:
-          Hvordan gør jeg med indtjeningen, den skal vel indrapporteres til SKAT?

Fuldstændig som når du får løn. Har du frikort, så nej, så er det bare ind på kontoen, med mindre du tjener over de der 40.000 om året ;-)

Fodbolddrengen:
-          Nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på ved denne form for affiliate marketing

Vælg nu for guds skyld et affiliate netværk, som du har tillid til. Det er sku træls at smide 10.000 efter en adwords kampagne, men ikke få pengene udbetalt ved affiliate netværket.

Hold dig fra et affiliate netværk som starter med "a". Kan lige skrive en PM. Alle herinde ved vist hvem det er :-) :-)

- Kenneth Hedegaard

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:11

Hej Kenneth vil da gerne vide hvilke netværk der starter med A du menr ikke udbetaler ?

Evt på Pm

Mikkel

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:15

MediaHuset:

Hej Kenneth vil da gerne vide hvilke netværk der starter med A du menr ikke udbetaler ?

Adresser findes mange steder i buskene og over muren...

Wink

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:17

Simon er fuld af løjer Wink

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:18

MediaHuset:

Evt på Pm

Mikkel

Ville jeg faktisk også gerne vide :)

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:18

Mattias Skovhøj:

Simon er fuld af løjer Wink

Wink

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:20

Tak til jer begge så¨blev jeg det klogere ;-)

Takker

Mikkel

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:20

Simon:

MediaHuset:

Wink

Der mangler Fisk mellem dag og nat

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 15:40

Simon:

MediaHuset:

Wink

Haha, godt svar Simon! :-D

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)