Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing kan blive dyrt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har alle hørt skrækhistorierne om outsourcing, men her er en god artikel, der sætter tal på:

http://www.lessonsoffailure.com/companies/outsourcing-cost-lie/comment-page-1/

Det skal understreges, at jeg ikke er imod outsourcing, men at jeg bare ved fra andres og egen erfaring, at det er sværere at styre tidsmæssigt og økonomisk, end man lige tror. At have en teknisk mindet projektleder i sin egen organisation er en stor fordel (men selv da er man langt fra sikker på, at det vil gå godt).

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 22:26

True det kan være dyrt at outsource til de forkerte.

Og det er typisk kun hvis man ville kunne lave arbejdet selv at man kan finde de rigtige at outsource til.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Outsourcing til de forkerte kan være en hæmsko for din virksomhed. Omvendt kan en outsourcet Projektleder/Konsulent bringe nyt blod/voden og drive ind i din virksomhed. 

Jeg har flere kunder, som jeg besøger jævnligt, på ren konsulentform. Jeg laver som sådan ikke så meget når jeg er der, jeg pingponger med den interne IT afdeling, og rådgiver i tvivlsspørgsmål. Derudover laver jeg projektbeskrivelser og projektplaner for virksomheden. Alt dette gøres på timebasis - og der er ingen tvivl om, at virksomhederne sparer penge i forhold til at have en fastansat! Ja, jeg koster mange penge i timen, men ikke så mange som en fastansat koster på en måned, med kun 25% effektivitet. Derudover er min force også, at jeg kommer rundt til mange forskellige virksomheder - og derved tilegner mig en masse knowhow om virksomhedsdrift - som andre virksomheder så kan drage fordel af efterfølgende. 

Så nej, outsourcing er ikke ubetinget godt. Men spøger du mange af mine kunder, så er det den HELT rigtige løsning for dem!

Bare mine 2 cents.

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)