Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste web-bureau til vores behov?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

100.000 kr. var et eksempel. Men vi er pt. slet ikke oppe på de beløb du nævner der. Vi skal lave et "proof of concept" med vores "beta" version. Der efter skal der hentes en stor klat kapital ekstra, og så skal vi for alvor i gang med udvikling, marketing, ansættelser osv. osv.

Så om vi når at udvikle for en million, så er svaret uden tvivl - ja! og meget mere til.. men på sigt. Pt. er det en platform til "proof of concept". Platformen skal der kunne bygges videre på og skal være fuldt funktionsdygtig så vi kan levere et super produkt/service til vores kunder :)

Nu ved jeg jo du har erfaring på området, hvor tit oplever du at der ud fra en krav spec. skydes helt forkert ift. estimeret antal timer? Der er ikke afholdt møder med nogle af de leverandører vi har været i kontakt med, kun sendt kravspec.

Håber du kan give hjælpe her?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:27

Send os kravspecifikationen så byder vi gerne ind - vi lavet ofte proof of concept til iværksættere og der skal det jo gerne ligne en million i første omgang og så kan man altid automatisere processerne bagved når det er bevist at konceptet fungere.

Derudover er en grundlæggende udviklingsmodel der er skalerbar og modulær ikke en dum idé så man kan bygge på efter behov når bare det rigtigt fundament er lagt.

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 22:41

Hej Ronnic,

Du har helt ret. Det er dog enormt vigtigt for os at vi levere varen til vores kunder fra day one. Vi har endnu et par møder vi lige skal have afholdt før vi tænker i det videre forløb.

Jeg kan se du reklamere med Joomla, hvad har du erfaring med asp.ner/php? Har du dit eget firma og referencer eller hvordan forholder det sig?

Dbh.

Newteam

Fra Odense NV
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Fra  Swift Media Skrevet kl. 22:49

Hej Newteam,

Når I engang får udarbejdet en kravspecifikation, giver vi gerne et uforpligtende tilbud på jeres koncept.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:53

Vi har _ingen_ erfaring med asp/.Net og vi arbejder udelukkende med Joomla - som jo er verdens mest udbredte CMS.

Vi er 20 mennesker i redWEB (og redHOST.dk og redCOMPONENT.com) og vi har i dag tæt ved 13.000 registrerede brugere af vores software som bl.a. udgør et af verdens mest avancerede Open Source webshop systemer og et af verdens mest sofistikerede open source Arrangementshåndteringssystemer. Joomla er skrevet i Joomla og benytter udviklingsmodellen MVC (models, views og controllers som også benyttes i .Net i dag) og består af objektorienteret PHP.

Det som vi gør, er at vi udvikler og skrædersyerr løsninger på Joomla platformen hvor vi så laver unikke behovstilpassede udvidelser der kan installeres direkte i Joomla - nogle gange laver vi så disse udvidelser som generaliserbare produkter som ryger ind i vores produktsortiment på redcomponent.com

Pointen er lidt at når nu vi har en super skalerbar platform, 5000 eksisterende udvidelser at vælge i mellem hvorfor så spilde tid med at udvikle en løsning fra bunden? Hvis vi kan nøjes med at lave lige præcis de behov i har i en komponent til jer eller modificere eksisterende så kan det være projektet kun lander på 200 timer i stedet for 800 timer - og så betaler i 125k i stedet for 500k - det handler altså om at bruge penge på den tid der skaber merværdi og det skaber ikke merværdi og sidde og kode fundamentet hvis det kan undgås.

Referencer? Joo vi har da en del hvis du ser VM i fjernsynet for tiden ser du sikkert en del Findus reklamer, dem har vi da leveret website til og vi hoster skam også hele deres mediekampagne herunder VM. Dertil kommer der en stribe forskellige virksomheder og organisationer fra Odense-Marcipan over Foreningen af Kommunale IT Chefer til Merkonom-Au som er bygget på vores event system redEVENT og er en fælles tilmeldingsportal for alle merkonom og akademiuddannelser i landet - og så er der jo alle de alm. websites, webshops osv. osv. - Joe joe vi får skam lavet en smule Wink

Du skal være velkommen til at slå på tråden mellem 10 og 17 imorgen på 23 888 770 så kan vi tage en snak om projektet.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:49

Newteam:

Hej Rasmus,

100.000 kr. var et eksempel. Men vi er pt. slet ikke oppe på de beløb du nævner der. Vi skal lave et "proof of concept" med vores "beta" version. Der efter skal der hentes en stor klat kapital ekstra, og så skal vi for alvor i gang med udvikling, marketing, ansættelser osv. osv.

Så om vi når at udvikle for en million, så er svaret uden tvivl - ja! og meget mere til.. men på sigt. Pt. er det en platform til "proof of concept". Platformen skal der kunne bygges videre på og skal være fuldt funktionsdygtig så vi kan levere et super produkt/service til vores kunder :)

Nu ved jeg jo du har erfaring på området, hvor tit oplever du at der ud fra en krav spec. skydes helt forkert ift. estimeret antal timer? Der er ikke afholdt møder med nogle af de leverandører vi har været i kontakt med, kun sendt kravspec.

Håber du kan give hjælpe her?

Hvis du går til nogen som Creuna og snakker vi et website vil jeg tro at estimatet holder nogenlunde. Snakker vi applikationsudvikling er det noget mere usikkert (ikke Creuna, men generelt).

Personligt ville jeg nok vælge nogen lidt billigere og mindre end Creuna for at sikre at du som kunde blev opprioriteret. Samtidig ville jeg lade den leverandør i nu vælger spille ind med deres holdninger til kravspec'en. Mange gange har man beskrevet noget som måske tager 50 timer at lave, men hvis man "nøjes" med at lave 95% af kravet kan det være at det kun tager 5 timer (80/20 reglen i ekstremen for eksemplets skyld). Så hvis den første version er presset på tid, ville jeg helt sikkert prøve at finde disse hjørner og skære dem. Også her er det min erfaring af de større spillere mere laver det der står i en kontrakt (da det jo afgør prisen) end at se lidt mere holistisk på tingene. Der er jo en årsag til at så mange store offentlige it projekter kører af sporet. Man modtager 1000 sider krav spec + bilag og graver sig ned i 2 år og forventer at det man har lavet fra papiret også funker i virkeligheden (sorry, en grov forsimpling/generalisering).

Generelt gælder det, at hvis du ikke har kørt mange it projekter igennem før, så ville jeg ikke starte med Creuna. I større virksomheder køre tingene benhårdt efter kontrakter og regler. Dvs har du lavet en fejl i den krav spec, så er det ærgeligt. Det kunne jo være at du ikke havde skrevet at folk skal kunne få tilsendt password hvis de har glemt det (fordi det går du udfra at leverandøren også ved), men er det ikke beskrevet, koster det ekstra. En mindre virksomhed vil nok kunne se at det tager længere tid at snakke kontrakt end lige at tilføje en mindre funktionalitet (ja jeg generaliserer voldsomt her, men jeg har været ansat i en større it konsulent biks).

Min anbefaling vil nok stadig være at vælge en lidt mindre spiller uden at et behøver at være XXX 19 år der leger med lidt hjemmesider ved siden af skolen Smile

Håber du kan bruge det til noget og kan se bort fra mine grove generaliseringer...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:56

Hej Newteam.

Nu ved jeg ikke om i har fundet en løsning.

Jeg vil da gerne komme med forslag til jeres løsning.

Læs mere om vores bureau www.brandnewmedia.dk

Bedste hilsner.

Thomas

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 13:26

Hej Alle,

Tak for jeres engagement og den tid i vælger at benytte til at hjælpe andre med jeres viden, ideer, meninger og holdninger. Det er en sand fornøjelse at være en del af Amino, og have muligheden for at modtage og dele så meget værdifuld info :)

Tak til alle jer der har meldt jer klar til at byde på opgaven (og der har været mange). Desværre har jeg ikke fornøjelsen af at kunne arbejde samme med jer alle, selvom det kunne være sjovt. Pt. står vi med et par muligheder som vi ser som gode muligheder ift. vores behov, så dem ser vi frem til at tage en nærmere dialog med.

Til alle der ser VM for tiden (og det håber jeg i alle gør;) - god kamp i aften!

Dbh.

Newteam

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)