Jeg er ny bruger på sitet, og jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med at besvare..
Jeg er i gang med at starte et tøj brand op, og er i tvivl om hvad man kan forvente sig af forretningerne, når man kontakter dem, i forhold til at forhandle priser og hvordan betaling og evt. aftaler med en forretning kunne se ud.
Så hvis der er nogen som har gode råd og fif, vil jeg være meget taknemlig..
Ja lige præcis, men hvis det er helt nyt, så vil det være bedre hvis mark up'en er på 3-4 stykker... Så skal du bare kører introduktions tilbud, fx. 60-70 kr. i indkøb istedet for 100, så er risikoen for butikken ikke så stor, og det er værd at tage chancen...
mange butikker har svært ved at betale regninger, eller er bare dårlige til det. sørg for at det står i kontrakt med forretningen at tøjet er dit indtil fakturaen er betalt....
Tøjbranchen er fantasisk, men også ben hård ! Erfaring fra tøjbranchen vil derfor være en klar fordel, hvis du ønsker at starte dit eget mærke. Har du det ? og hvilken målgruppe henvender dit mærke sig til ?
Har i et produkt? Før i begynder at se for meget ud af, skal i jo nok kigge ind af, få leverandør kontakter og aftaler på plads osv... ellers bliver i ikke taget seriøst når i kommer ud og skal sælge..