Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandle priser på varer med forretninger

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ny bruger på sitet, og jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med at besvare..

Jeg er i gang med at starte et tøj brand op, og er i tvivl om hvad man kan forvente sig af forretningerne, når man kontakter dem, i forhold til at forhandle priser og hvordan  betaling og evt. aftaler med en forretning kunne se ud.

Så hvis der er nogen som har gode råd og fif, vil jeg være meget taknemlig..

Hilsen Stefan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal forvente, at de skal have en margin, som hedder minimum 2,5 og nok os mere, når mærket er helt nyt...

Betalingen hedder typisk løbende mdr +30-60-90 dage, alt efter butikkens størrelse osv.

Tilmeldt 9. Jun 10
Skrevet kl. 21:22
tak for svaret.. Dvs hvis jeg sælger en stykke tøj for 100 kr og de vil ha margin på 2,5, så skal de sælge tøjet for 250?
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:29

Ja lige præcis, men hvis det er helt nyt, så vil det være bedre hvis mark up'en er på 3-4 stykker... Så skal du bare kører introduktions tilbud, fx. 60-70 kr. i indkøb istedet for 100, så er risikoen for butikken ikke så stor, og det er værd at tage chancen...

Tilmeldt 9. Jun 10
Skrevet kl. 21:44

Ok det lyder super...

Er der andre ting man skal være opmærksom på, når man handler med forretninger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06

mange butikker har svært ved at betale regninger, eller er bare dårlige til det. sørg for at det står i kontrakt med forretningen at tøjet er dit indtil fakturaen er betalt....

Tilmeldt 9. Jun 10
Skrevet kl. 07:26

Det er sku super med alle de gode råd, bare lade dem komme:-)

Har fornemmelsen på at man hurtigt kan blive tørret, hvis man ikke tager sine forbehold

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 09:28

Først og fremmest et super spændende projekt Yes

Tøjbranchen er fantasisk, men også ben hård ! Erfaring fra tøjbranchen vil derfor være en klar fordel, hvis du ønsker at starte dit eget mærke. Har du det ? og hvilken målgruppe henvender dit mærke sig til ?

Tilmeldt 9. Jun 10
Skrevet kl. 10:56

Jo tak

Det er også sværere end først beregnet, men min makker og jeg syntes dog stadig ved godt mod.. Og håber og tror på at det nok skal lykkes:-)

Vi har ingen erfaring i tøjbranchen, men har god erfaring i at lave designs og promovere produkter..

Men vores største udfordring er dog at komme ind i branchen, og lære at tale deres sprog, især med forhandling af   produkt og priser og kontrakter..

Alle gode råd er velkommen

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 11:07

Har i et produkt?  Før i begynder at se for meget ud af, skal i jo nok kigge ind af, få leverandør kontakter og aftaler på plads osv... ellers bliver i ikke taget seriøst når i kommer ud og skal sælge..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)