ja, skal selv til at have en mobil, og valget står mellem nexus one og desire.
desire = spurgte inde i en mobilbutik i århus, og de sagde den var ligesom nexus one, samme hardware, styresystem os.v, den var bare hurtigere end nexus.
nexus one = ikke i danmark endnu, og ikke en dato man kan finde på hvornår den kommer.
så det er lidt svært :)
kan ikke købe nexus one i udlandet, da den skalsendes hvis den går i stykker os.v
men vil gerne snakke med nogle der har nexus ELLER desire, da jeg har nogle spørgsmål om dem.
Jeg har både en Nexus One og en Desire her i huset så jeg kan godt køre eventuelle tests på dem side by side hvis der er noget specifikt du gerne vil høre...
Jeg købte min Nexus i england hos en butik der hedder evioramobile, gennem ebay. Jeg fik den 2 dage efter jeg bestilte (og der er ingen told mellem england og dk :D ). Nexus one og desire er bestemt ikke samme telefon !!!!!!!!!!! Lad ingen bilde dig det ind!!!
Nexus One kører på det rene android, hvilket vil sige at den bliver opdateret lige så snart nye opdateringer bliver sendt ud (sidder og venter på min 2.2 update). Desire har sense, som mange er rigtig glade for. Det kører fint, men jeg synes nu ikke der er så mange mærkbare forskelle. Sense er dog på dansk, men det betyder intet for mig. Desire har fm radio, nexus one kan (indtil videre) kun høre netradio, gennem diverse apps. Nexus one har fuldintegreret voice-to-text så du blot taler til den når du skal søge, ringe op, eller sågar skrive smsbeskeder. Dog understøttes dansk ikke, så det skal foregå på engelsk hvorfor jeg ikke skriver mange smsbeskeder med denne funktion xD Dog søger jeg en del på nettet med denne funktion da longtail søgninger er en del hurtigere end hvis man skal skrive det ind. En ting jeg rigtig godt kan lide ved Nexus One er at den har soft touch knapper som "de 4 knapper en androidfon skal have", i modsætning til desires "gammeldags knapper".
Ellers er det sq det samme. Det siges at desire er en smule hurtigere, men det er ikke noget man mærker i hverdagen (tror mere det er nogle benchmarks der har vist det). Sig til hvis der er andre spørgsmål.
Den vigtigste faktor for mig er dog at jeg er sikker på min Nexus One er den første telefon der får nye updates når de kommer :-) !!!!
// Mathias