Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faste prøve plader til importøre af MC

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har idag, registret mig som importør af MC/biler, hvor jeg vil tag til udlandet og hente nogle MC'er.

Men jeg har bare brug for nogle faste prøve plader, jeg ville høre om hvordan man kan få dem og hvad kravene er til det.

Jeg har læst på skat's hjemmeside at de kræver man har et forsikringsbevis, men er det ikke noget med de faste prøveskilte har lovpligtig ansvarsforsikring?

- Hvis de ikke har, hvor kan man så få tegnet et forsikring til erhvervsfolk med fasteprøve skilte?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:02

Hej

Du skal medbringe et forsikringsbevis til Skat (motorkontoret) samt dit registreringsbevis (når nu du er så nyreg.) på firmaet til kontrol af branchekoden. Skat kan finde på at ringe til forsikringsselskabet, så du skal ikke bare tage et i skuffen, men få en aftale med forsikringsselskabet først, - få også gerne navnet på en kontaktperson.

Forsikring kan du ringe rundt og få tilbud på, - til prøvepladerne er der kun ansvarsforsikring som du selv tegner og betaler (det er ikke som de løse skilte) , - selve de uindregistrerede motorcykler/biler tegner du en forsikring på ligesom det var en vare i en butik.

Derudover skal du have en forsikring til føreren af motorcyklen/bilen hvis også du skal bruge pladerne til at kunderne kan prøvekøre.

Jeg bruger selv Danske Forsikring og betaler 3500 årligt for prøvepladerne + 300 kr. for førerpladsen, men den slags svinger jo meget (alder,bopæl osv).

Hvis du er helt ny i branchen, så få en samlerabat og tag ikke det første og bedste tilbud. Der kan være tusindvis af kroner at spare på et par timers rundringning til forsikringsselskaberne.

Held og lykke

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:29

Hej,

Mange tak for hjælpen, men nu har jeg valgt en branchekode og et bi branche. Så må vi håbe den holder :)

Det er denne branche:

"

Brancekode: 45.40.00
45.40.00
Brancetekst: Salg, vedligeholdelse og reparation af motorcykler og reservedele og tilbehør hertil
Omfatter: Engroshandel og detailhandel med motorcykler - Engroshandel og detailhandel, herunder agenturer og postordreforretninger, med reservedele og tilbehør til motorcykler - Vedligeholdelse og reparation af motorcykler
Omfatter også:
Omfatter ikke: Engroshandel med cykler og reservedele og tilbehør hertil, jf. 46.49.10 - Detailhandel med cykler og reservedele og tilbehør hertil, jf. 47.64.20 - Udlejning af motorcykler, jf. 77.39.00 - Reparation og vedligeholdelse af cykler og knallerter, jf. 95.29.00
Niveau: 6
"

Jeg har en fornemmelse på, at dette er noget som jeg kan og det er også det jeg brænder for. Håber på at få lidt mere succes denne gang :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)