Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I det.....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kender I det at sidde til langt ud på aftenen foran computeren, et bjerg af arbejde liggende ved siden af og bare ikke kunne komme igang?

Jeg har koert min egen forretning i et pænt stykke tid og det hele gaar fornuftigt, måske lidt mere end fornuftigt, her er der ihvertfald ingen (finans)krise. Det er jo dejligt, det viser at det man har fået skabt, er noget der fungerer og der er behov for.

Hvad brokker jeg mig så over? Jeg ved det ikke rigtigt, måske er det blivet lidt kedeligt, eller måske trænger jeg bare til lidt luftforandring? Jeg har i mere end de sidste ti år ikke lavet andet end at arbejde. Fra kl. godmorgen til kl. godnat (når man var så heldig) så godt som hver eneste dag i mere end ti år har jeg arbejdet. Jeg har ikke holdt de weekender og ferier jeg nok burde, da arbejdet jo var meget sjovere end at holde fri. Jeg har et par forliste parforhold i bagagen, da fruen/erne ikke ville finde sig i alt det arbejde. Nu er jeg dog blevet gift med en dejlig pige, der har det næsten som mig. Hun er ligeledes en ildsjæl (som jeg plejede at være), sidder gerne og arbejder til langt ud på natten også og hendes forretning kører også bare derudaf. Vi har fået jordens skønneste barn sammen og alt burde være lykkeligt!

Jeg syntes bare at det hele er blevet lidt sværrere at rumme, ikke at køre virksomheden, men at få samlet energi nok sammen til at få tingene gjort. Jeg har pt. tilbud til fire nye kunder jeg skal have gjort færdige, priser på 30 nye produkter jeg skal have regnet, en kæmpe stak ordrebekræftelser jeg skal have lavet og sendt ud, men jeg kan bare ikke få mig selv sparket igang!
Det har stået slemt til i en uge nu, men har egentligt mærket det komme snigende gennem det sidste år.
Det er blevet sværrere at komme op om morgenen, sværrere at finde smilet frem, sværrere at finde lyst til at hjælpe de kunder der er kommet for sent afsted med bestillingen og skal have ordren hastet igennem, sværrere at huske alle de ting der plejer at sidde på rygraden.....

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg sidder at skriver dette, eller det gør jeg vel egentligt godt. Jeg kunne godt bruge et solidt los i røven, så jeg kan komme igang igen!
Er der nogen der sidder derude og har det som jeg, eller har haft det ligeledes? Jeg efterlyser et svar på hvordan man finder lysten frem igen!?

Beklager at jeg skriver som anonym, men jeg ved ikke om nogle af mine kunder også bruger Amino og vil ikke gøre dem bekymrede omkring deres ordrer.

Tak for jeres tålmodighed med min lange klagesang, men det lettede allerede lidt, bare det at få det ud!

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Big Smile

Det lyder som om du bare er kørt træt i det. Du har brug for at holde fri fra arbejde, helt fri. Hold en måned ferie, hvor du ikke har noget med arbejde at gøre overhovedet.

I værste fald kan det ende med at du får negativ stress og er på vej til en lettere depression. Det er din krops måde at fortælle dig, at du skal lige tage den med ro og holde fri.

Jeg håber at du klarer dig igennem og får glæden ved at arbejde igen. Smile

Kommer snart...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:11

tænkstort:

Hej Big Smile

Det lyder som om du bare er kørt træt i det. Du har brug for at holde fri fra arbejde, helt fri. Hold en måned ferie, hvor du ikke har noget med arbejde at gøre overhovedet.

I værste fald kan det ende med at du får negativ stress og er på vej til en lettere depression. Det er din krops måde at fortælle dig, at du skal lige tage den med ro og holde fri.

Jeg håber at du klarer dig igennem og får glæden ved at arbejde igen.

Ja længere er den ikke..

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej X,

At du allerede har fået noget ud, er et skridt på den rette vej.

Den sætning jeg bed særligt mærke i, da jeg læste dit indlæg var "som jeg plejede at være"

Det tolker jeg som om du har fået nye værdier, nye ting som motiverer dig. Der er nogle andre ting, som er blevet vigtige for dig. Hvordan lyder det?

Jeg kender godt den fornemmelse du beskriver. Jeg har været der - specielt inden min datter blev født. Livet bliver bare SÅ anderledes, når man får verdens dejligste barn.

Måske er det tid for dig til at stoppe op og tænke/føle/mærke efter: Hvad er det egentlig jeg vil med mit liv? Hvordan kan jeg få mest af det, som jeg har værdi på? Og det er jo ikke statisk. Om 10 år vil der sikkert være sket nogle ændringer.

I min bog er det på ingen måde klynk at spørge om hjælp til at komme videre på den gode måde. Det er et tegn på styrke.

Og så lige lidt lavpraktik: Hvilke af de mange opgaver du har kan du outsource? På kort eller permanent basis? Så du kan få mere tid til dig selv - hvis det er det du vil.

Ingen spark i røven herfra, blot nogle spørgsmål, som får dig til at tænke over hvad du ønsker. Når du finder ind til det, som motiverer dig, finder du flammen igen.

Venlig hilsen

Bjørn Johansen

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:51

Nu er jeg stadig blot en "ung knægt", men jeg har alligevel været selvstændig i 3 år, knoklet dag og nat på at få stablet en fornuftig forretning på benene, der i dag også kører ganske fornuftigt! 

Det lyder for mig som om, at du er kørt træt i rutinen. Du er kørt træt i alle de daglige kedelige opgaver, som jeg så udemærket kender selv. 

Mit råd: Hvis du kan og har råd, så ansæt en (deltids)medarbejder til at håndtere tilbud, produkter, ordrebekræftelser osv. - alle de "kedelige og trivielle" ting, som det lyder til du bare ikke orker! 

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv, men dengang jeg startede mit firma var det dét at skabe noget, lave noget nyt, bygge noget op, som drev mig. Nu kan jeg også mærke, at jeg hurtigt kører træt i kundesupport, ordrebekræftelser osv. osv.. Derfor bør du måske gøre som jeg: Ansætte en til de trivielle opgaver, så du selv kan fokusere på innovation, nytænkning og forretningsudvidelse! Det er dét, som tænder mig, og det, som holder mig i stødet! Lav det, som holder dig i stødet og tænder dig, og outsource resten om muligt. 

Får du glæden tilbage i dit arbejde og din forretning, som du har brugt 10 år på at bygge op, ser jeg ingen grund til, at tilværelsen i al almindelighed også bliver meget bedre! 

Venligst
Anders Eiler 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 18:09

Eiler:
Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv, men dengang jeg startede mit firma var det dét at skabe noget, lave noget nyt, bygge noget op, som drev mig. Nu kan jeg også mærke, at jeg hurtigt kører træt i kundesupport, ordrebekræftelser osv. osv.. Derfor bør du måske gøre som jeg: Ansætte en til de trivielle opgaver, så du selv kan fokusere på innovation, nytænkning og forretningsudvidelse! Det er dét, som tænder mig, og det, som holder mig i stødet! Lav det, som holder dig i stødet og tænder dig, og outsource resten om muligt. 

Fornuftigt :)

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 18:16

Det lyder som om at virksomheden kunne drive på en anderledes måde, som fungerer bedre. Jeg vil foreslå at du læser: "The E-myth Revisited" af Michael Gerber og "4 Hour work week" af Timonthy Ferris.

Ideen er ikke at du læser disse to bøger også tjener du 5 millioner kroner om måneden ved 4 timers arbejde om ugen, men at man kan anskue virksomheden anderledes. Jeg er sikker på at førstnævnte ville ændre dit syn på virksomheden, for altid.

Jeg ved godt det kan være træls at tilfældige mennesker bare poster forskellige bøger som svar på ens spørgsmål, men hvis du har en masse processer du kører fast i, så tror jeg at "The E-myth revisited" ville kunne ændre meget.

Link:

http://www.amazon.com/Myth-Revisited-Small-Businesses-About/dp/0887307280

(Skriv til mig over privatbesked hvis du har spørgsmål).

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:48

Hej til alle jer der svarede,

Jeg beklager at jeg ikke har meldt tilbage tidligere. Mange tak for jeres gode råd og meninger!

Jeg er bange for at jeg ikke fik sagt stop i tide og er blevet ramt af "stress", hvad det så end er for en størrelse!?
Det startede to dage efter jeg startede denne tråd. Hver gang jeg satte mig ved computeren, blev jeg ramt af kvælningsfornemmelser, mit adamsæble svulmede op og jeg følte det som at jeg ikke kunne trække vejret. Når jeg så gik væk fra computeren igen, forsvandt kvælningsfornemmelsen efter et par minutter. I starten troede jeg at det måske var grundet nogle kemiske dampe fra computeren jeg var blevet overfølsom for, så jeg købte en ny computer. (Den gamle skulle alligevel skiftes) Det hjalp dog ikke noget. Så tænkte jeg at det måske kunne være noget svamp der var begyndt at blomstre i bygningen, så jeg flyttede computeren udenfor, men med samme resultat.
Jeg fik bestilt en tid ved lægen for at få blive checket for hvad der ny kunne være galt.
Lægen kunne ikke finde nogle fysiske årsager til hændelsen, skønt jeg blev trukket igennem alverdens allergitests, men foreslog mig at tage en stress test.
På stresstesten scorede jeg 196 ud af 200 mulige, så årsagen til min træthed, glemsomhed og kvælningsfornemmelser var åbenbart stress!

Jeg er nu kommet tilbage foran computeren, efter 2 ugers ferie og føler næsten ingen kvælningsfornemmelser længere. Trætheden og glemsomheden er der endnu, men ting tager jo tid.

Det var en lille update, til jer der var så venligere at svare mig.

Pas godt på jer selv og jeres kære!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)