Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte en Cafe op.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Heeey Amino!

Jeg vil lige starte med at fortælle, jeg er lidt en "sær type", jeg kommer hele tiden på nye ide'er, men kommer ikke rigtig videre, derfor vil jeg prøve at gøre min søgen lidt mere specifik denne gang :)

Jeg kunne godt tænke mig at starte en Cafe op, ikke en af de helt store, da jeg ikke har særlig meget kendskab til branchen. Dog har jeg selv taget på Cafe, så ved hvad branchen sådan set mangler, bonus! :)

Jeg har brug for en person som har prøvet/kender branchen, som ligesom kan hjælpe mig igang.

- Hvad skal "køkkenet" have

- Hvor finder man en leverandør af deserter, nogle færdig lavet, som man kan opbevare i en køler?

- Indretningen

Cafe'en skal tilbyde bl.a.

Kaffe, The, Redbull, Vandpibe, spil (backgammon, skak, kort mm.), deserter, mulighed for TV (film, sport)

Derefter vil jeg lave nogle aftaler med sideliggende butikker hvor jeg kan bestille mad fra, til kunder som ønsker det.

Hvis nogen har undersøgt/prøvet noget lignende, må i meget gerne fortælle jeres oplevelse og evt. priser som i har måtte komme af med.

Mvh. Sinan

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 22:38

hvis du søger under cafe her inde dukker der flere beskeder/svar op ang. cafe.  jeg har selv stillede spørgsmål om emnet.

jeg tror inden man hopper ud i det er det en rigtig god ide at have arbejdet på en cafe og på den måde kan du evt. også få en ide om hvordan det er at drive sådan en.

Christina

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:16

Hej

Der er mange ting du skal have med i dine overvejelser, og som der er skrevet ovenfor, vil det helt sikkert være et kæmpe plus for dig at prøve og arbejde i en cafe først.

Men hvis du vil starte op så er mit råd.

Køkken: der findes flere storkøkkenfirmaer, som Bent Brandt, Ken storkøkken og Jysk storkøkken. Tjek deres hjemmesider, og se hvad de har.

Kaffe: Her vil jeg helt sikkert anbefale dig at bruge Merrild eller BKI. Det er stor firmaer der har god kvalitet og mange års erfaring, så de kan hjælpe dig rigtigt meget.

Desserter: der findes et hav af firmaer, det er slet ikke til at skrive her, men tjek det ud på nette, der finder du dem alle sammen. Tjek evt. også cateringfirmaer.

Hvad dit køkken skal indeholde er lidt svært for mig at vurdere, da jeg ikke ved helt præcist hvad du vil have, men køleskab, håndvask, microovn, kaffemaskine, fryser og husk alt i stål, så det er nemt at rengøre. Yderliger er det vigtigt for dig at du får lavet en god egenkontrol inden du overhoved starter op og husk at både den og dit køkken skal godkendes inden du åbner.

Mht. at få din mad leveret udefra, ja det ved jeg ikke lige. Du skal i hvert fald være 100 % sikker på at det er nogen der har helt styr på deres egenkontrol og at der ikke er for langt over til dig selv, da det ellers også kan give problemer i den retning.

Yderliger skal du være opmærksom på kassesystemer, dankortaftaler, post-mix anlæg, evt fadøl, disk, indretning af disk og leverandør aftaler med bryggerier. Her vil jeg klart anbefale dig Royal Unibrew og ikke Carlsberg, da de er alt for store og slet ikke har den service og flexibilitet som Royal har.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at sende mig en PM, så vil jeg gerne hjælpe dig noget mere. Husk du skal selv have et hygiejenbevis og en alkoholbevilling hvis du vil sælge øl.

Hilsen MMS

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:25

Sinan Koca:
Dog har jeg selv taget på Cafe, så ved hvad branchen sådan set mangler, bonus! :)

Jeg har selv været til landskamp i fodbold.... Så kan jeg jo blive professionel fodboldspiller - bonus! Wink

Nej seriøst, dén linje er der hvor din idé kører af sporet.... Jeg vil anbefale dig at få noget konkret erfaring med café-drift.... Få et job i en café og brug så fritiden på at lede efter nogle gode lokaler, leverandører, få et fødevarebevis osv. osv. osv..... Hvis du bruger et halvt år eller måske ligefrem et par år på den slags, står du langt bedre, end hvis du bare drøner ud og starter op nu. Særligt det med at finde de rigtige lokaler er noget mange knækker nakken på - de er svære at finde og de koster en god sjat. Men det er der altså en god grund til.... lægger du din café det forkerte sted kan det være verdens bedste café - den går bare på røven alligevel.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)