Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nybegynder i affiliate

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er det så min tur til at prøve mig med lidt affiliate, og har derfor et par spørgsmål til de kloge, og til de dem der tjener penge ( behøver ikke være synonymt)

Når i taler om at købe besøgende via adwords , for at få dem ind på siden og så klikke på noget affiliate, hvordan får i så det regnestykke til at gå op ?

Hvis man antager at man har en CTR på ca 1-3 stykker ( som jeg har læst er det " normale " ), så skal prisen godt nok være lav på et adwordsklik, før end at det kan betale sig. Hvis det er de der kampagner i lige har snakket om fra ASE til 40 per signup, så ja så kan jeg forstå det. Men der koster adwordsklikkene så også, så meget desto mere.

Kort sagt , kan jeg ikke få det til at gå op. Ved at optimere til organiske søgninger kan jeg godt, men ikke via Adwords.

Nogen der vil berige min verden ?

Tak :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:46

Hej,

Tror den der ASE konvertere cirka 8 - 9% fra Google, så kan du bare købe kliks til 1,3 - 1,7 er det jo helt fint.

Held og lykke! Yes

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:50

Ja nu har jeg jo ikke prøvet at købe adwords til andet end min rengøringsvirksomhed. Og selvom jeg har optimeret min adwordskampagne til de rigtige landingpages osv, taler vi 15- 30 kr per klik for at ligge i top 3.

Men okay det nogle helt andre priser kan jeg forstå. Jeg ser på det, og tak for svaret Simon

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:56

Okay, må indrømme at jeg stadig ikke forstår det.

Hvis du kører med adsense, og får 2-5 kr per klik og din CTR er 1-3 %, så skal du købe trafik per adwords for 0.06 kr per klik.

Men teknikken med at købe besøgende virker så måske bare ikke i dette givne tilfælde, og kun ved større kampagner ?

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 21:00

Ja, du  kommer ikke langt med at købe trafik via AdWords og bruge det på AdSense. 

Du skal ud og have fat i nogle affiliate netværk og bruges deres kampagner. 

Kristian Ole Rørbye

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:01

Point taken !

Tak :-)

Så er det vi gør. Et godt mix af det hele

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:03

Jimi Hove:

Okay, må indrømme at jeg stadig ikke forstår det.

Hvis du kører med adsense, og får 2-5 kr per klik og din CTR er 1-3 %, så skal du købe trafik per adwords for 0.06 kr per klik.

Men teknikken med at købe besøgende virker så måske bare ikke i dette givne tilfælde, og kun ved større kampagner ?

Nu er det ikke alle kampagner det kan betale sig at køre, men...

Der er ingen der siger at du absolut skal ligge nummer 1-3

At du ikke kan optimere din landingpage til at konvertere bedre

At du ikke kan finde nogle mindre konkurrenceprægede, men stadig relevante søgeord

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 21:04

Jeg har engang haft en blog-post der tjene 11.000 kr. CPM. Det vil sige at hver besøg der landede der tjente jeg gennemsnitlig 11 kr. på.

Så du skal ikke kigge på Adsense - der får du aldrig en så høj CPM.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:11

Simon:

Jeg har engang haft en blog-post der tjene 11.000 kr. CPM. Det vil sige at hver besøg der landede der tjente jeg gennemsnitlig 11 kr. på.

Så du skal ikke kigge på Adsense - der får du aldrig en så høj CPM.

Jeg regner nu også med at tjene mere, når det hele kører noget bedre osv. Men stærkt gået. må være en fed følelse :-)

Min rekord på adsense er ca 1200 per eCPM. Og er lige startet for et par uger siden. Ellers ligger jeg lige nu på ca 30- 50 kr per eCPM i gennemsnit. Men er slet ikke gået igang endnu, skal bare teste.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Men stærkt gået. må være en fed følelse :-)

Det kan du tro. Beer

En godt tip er at arbejde med tunge-nicher, som rygestop, gambling eller tandblegning. Hvis du skyder bredt på ting som "konkurrencer", "Gode tilbud" eller lign., kommer du aldrig til rigtig at lave penge.

Må jeg se din side? Måske jeg kan give dig et par fifs

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)