Fik lige lyst til at giver Jer lidt mere om mine succestanker:
Der skal ingen tvivl herske om, at jeg er helt vild med Robert Kiyosaki´s idéer om financiel intelligens. Fra en af de bøger jeg anbefalede.
Har du nogensinde følt, at der må være noget mere end dét? Altså, at du føler, at du går rundt og rundt men kommer ingen vegne. Du vækkes af vækkeuret tidligt om morgnen, vækker ungerne, går ned og smører madpakker, spiser morgenmad, kommer afsted i sidste øjeblik. På job, dine kollegaer og chefen stiller krav, du knokler for at nå det der skal nås og kommer hjem efter arbejde og har mest af alt lyst til at smide dig på sofaen, -men du bliver nødt til at tage stilling til aftensmaden og ungernes fritidsaktiviteter. Du vælger den lette løsning og smider en færdigpizza i ovnen, -ungerne elsker jo pizza! I læser lektier og endelig er ungerne lagt i seng og du får et lille pusterum til den sene TV-avis krydret med lidt livsstilprogrammer og ser de andres, de unges og smukkes drømme blive en realitet, mens dine egen passerer revu. Det er dagligdagens trædemølle eller rotteræset, som nogen også kalder det. Alt sammen gjort 1) for at tilfredsstille andres forventninger og 2) af frygt for ikke at kunne betale regningerne på noget, som ikke endgang er ens eget, men bankens og kreditforeningens.
Nu skulle man måske tro at dette kun gælder for arbejdstagere, -derfor er der nogle der tager konsekvensen og siger: De ka´ sgu´ gøre bedre selv og begynder at søge efter en udvej, som f.eks. at gå selvstændig. Til forskel fra arbejdstagerne, som tildeles et job, er man nu blevet ejer af et job! Istedet for 37 timer om ugen hedder det nu, i mange tilfælde 60-80 timer om ugen.
Det jeg er optaget af er, at der faktisk er andre måder at gøre det på. Men det har krævet længere tids søgen, ikke mindst efter de rigtige mennesker at være sammen med. Mennesker, der har kunnet inspirere og lede på rette vej. Jeg troede jeg vidste bedst. Jeg troede jeg havde valgt min karriere efter ønske om det der interesserede mig og var bedste for mig. Jeg troede jeg lavede det jeg bedst kunne li`! Men jeg vidste jo heller ikke, at der var andet og andre måder at gøre tingene på, -du ved ”ude af syne, ude af sind”!
Der skal penge til, ikke dermed sagt, at penge er lig med lykken men, at når alt kommer til alt, så handler de fleste ting om hvad man kunne gøre hvis man havde fler` af dem. Det jeg bl.a. har fundet ud af er, at der findes tre forskellige slags penge, sådan som jeg ser det:
1. Konkurrencebetonede penge
2. Koorperative penge
3. Spirituelle penge
....på den måde at forstå, at fysiske penge jo blot er en energitransportør, altså en midlertidig tilstand, noget der omsættes fra en slags værdi til en anden slags værdi. F.eks. du udøver et stykke lønarbejde og chefen betaler dig nogle penge. Du omsætter pengene til mad, som så omsættes til en del af dig, som så til sidst udstråler til verdenrummet i form af varmestråling (infrarød). Fra energiform til energiform til energiform, etc.
1. Denne slags penge er dem de fleste mennesker kæmper for. Vi har lært det lige fra barn, vi kæmper om karakterer i skolen, vi kæmper om at vinde i forskellige idrætsgrene og vi kæmper om de bedst betalte jobs, om andres gunst, om kærlighed, etc.
2. Denne slags penge er dem som nogle relativt få succesfulde mennesker kæmper om, nemlig dem, som danner en slags teamarbejde (Coorperations), altså virksomheder, hvor man samarbejder om forskellige projekter for derefter at betale alle de faste udgifter til lønninger, husleje, etc. og akkumulere overskudet til ejerne og aktionærerne.
3. Denne slags penge er langt vanskeligere at forklare. Kort fortalt handler det om den slags arb