Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor præcis er analytics?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

vi har for en uges tid siden fået en regning  fra pricerunner på det markedsføring vi kører inde fra dem af.

de siger de har genereret 5000 klik. fint nok regning betalt.. så var jeg lige inde at kigge på analytics, her fremgår det dog fra dem af at der kun har været 1700 henvisninger fra pricerunner..??

Summasummarum et eller andet sted er der noget matematik der ikke passer..

Torben

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 20:14

Når du ser hvor mange henvisninger der er kommet fra deres site af, husker du så at tage den fulde tidsperiode du har kørt annoncering ved dem? 

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 20:16

jeps.. de har faktureret for mere end der overhovedet har været af besøgende totalt jf. analytics..

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:42

Er du sikkert på at pricerunner tæller hvert klik som unikke kliks, eller om de bare tæller alle de klik der bliver lavet. For en bruger kan jo godt klikke på mere end et link :)

Effektiv og hurtig slankekur med Nupo Kuren - Start i dag!

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 20:46

ja, men burde analytics så ikke registrere det, der står jo klik pr. henvisningsted.. eller tæller den kun de klik med unikke besøgende..?

vil blot lige have det klarlagt inden jeg flyver i flæsket på dem og kalder dem alt muligt de nok ikke er :-)

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 3
Fra  GameGeeks Skrevet kl. 20:48

Umiddelbart er der 3 muligheder:

Case 1:

Analytics er ikke installeret korrekt.

Case 2:

Pricerunner har ikke solgt dig unikke kliks.

Case 3:

Din målgruppe sidder på computere, hvor Javascript ikke er installeret. (Rimeligt usandsynligt).

Har du adgang til en system log  eller lign, hvor du kan sammenligne henvisningstallet, og derved udelukke case 1 og 2?

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 20:52

GameGeeks:

Umiddelbart er der 3 muligheder:

Case 1:

Analytics er ikke installeret korrekt.

Case 2:

Pricerunner har ikke solgt dig unikke kliks.

Case 3:

Din målgruppe sidder på computere, hvor Javascript ikke er installeret. (Rimeligt usandsynligt).

Har du adgang til en system log  eller lign, hvor du kan sammenligne henvisningstallet, og derved udelukke case 1 og 2?

Case 1 er jeg helt sikker på den er, det passede alt sammen førhen, og alle de andre tal jeg har tjekket passer

Case 2. er den jeg frygter lidt, så må ved bede dem om noge dokumentation

Case 3. ja den tror jeg heller ikke rigtig på.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Torben

Jeg kan godt sætte mig ind i din situation, for det kan være meget forvirrende, når tingene ikke stemmer overens. Der kan dog være mange grunde til hvorfor de to statistikker ikke stemmer overens.

Det kan skyldes at sporingskoderne er placeret på forskellige steder på din side, hvor den ene kan blive aktiveret, uden at den anden bliver det. Det kan også skyldes at den ene sporingskode er placeret i bunden af din HTML, hvilket kan betyde, at hvis en bruger åbner en side og derefter forlader den, før den er færdig med at blive indlæst, bliver sporingskoden ikke aktiveret.

Det kan også skyldes at nogle internetudbydere tildeler den samme IP-adresse til flere computere, hvilket i sig selv kan kludre i sporingsresultatet. Nogle sporingssoftwares sporer kun den ene IP-adresse, mens andre sporingssoftware ikke gør. Det kan også skyldes at det klik kunden har givet, er blevet behandlet som svindel eller misbrug ved den ene sporingskode, mens den anden derimod mener at det er et gyldigt klik og dermed tæller med i statistikken.

De fleste nye internetbrowsere overfører automatisk henvisningsstedets header, når en bruger klikker på en annonce og derved kommer ind på dit website. Henvisningsstedets header viser, hvilket websted brugeren kom fra. Nogle sporingssoftware understøtter ikke denne header og kan måle forkert på hvor trafikken kommer fra. Hvis en af dine sporingssoftwares bruger cookies til at registrere henvisningsstedernes headers og den anden sporingskode ikke gør, kan det forekomme at de to statistikker ikke viser det samme.

Når man bruger to forskellige sporingssoftwares sker det desværre, at statistikkerne ofte ikke stemmer overens med hinanden. Problemet kommer man aldrig udover, fordi der sidder personer bag softwaren som ikke har den samme opfattelse af hvordan den mest præcise sporing opgøres. Men at forskellen er så stor som dit tilfælde, så bliver du nødt til at komme lidt dybere i sagen.

Jeg håber det kunne hjælpe dig lidt mere i forståelsen hvorfor tallene ikke altid hænger sammen, men at jeg syntes du i det mindste skulle hive fat i Pricerunmmer og præsentere dem resultater fra Analytics - det ikke første gang de får dette spørgsmål, bare rolig.

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 00:03

ahh det var da et svar man kunne bruge (ikke at forklejne jer andre) men det løser da nogen af de spørgsmål der popper op.

Jeg vil lige prøve at forhører mig hos pricerunner, pengene er tjent hjem ved deres henvisninger, men de skal jo bare ikke bonne mig for noget som jeg ikke har fået.. hvis det er tilfældet.

Tak for hjælpen

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg mener også at den måde Pricerunner videresender brugeren på kan have betydning.

Normalt kommer man frem til en viderestillingsside (du forlader nu Pricerunner...) og der kan man enten vente til siden automatisk viderestiller eller man kan selv klikke videre.

Mon ikke det har en betydning?
Hvis der nu automatisk viderestilles via et eller andet script får man så ordentlig oplysning om http-reference?

Jeg har oplevet at klik fra Pricerunner ofte mangler en sådan reference.

Mvh. Ken

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)