Så vidt jeg er orienteret har Apple ikke indgået eksklusivaftaler i Danmark denne gang. I England var der også en eksklusivaftale da iPhone 3G blev lanceret, hvor kun O2 måtte sælge den. På samme måde havde Telia en lignende aftale i Danmark. Med iPhone 4G har flere engelske selskaber meldt ud, at de sælger den fra release (sidst i juni), og der er således al mulig grund til at tro, at iPhone 4 havner hos 3, Telia, BiBoB, Telenor, Telmore, CallMe og TDC simultant. Der har heller ikke været snak om eksklusivaftaler forud for release, som det var tilfældet med Telia og iPhone 3G. Tværtimod har både Telmore og BiBoB meldt ud (i en anden sammenhæng), at de snart begynder at tilbyde MicroSIM-kort. Godt nok til iPad, men jeg mener godt det kan tolkes som udtryk for, at de også får iPhone 4 på hylderne når den lanceres. |
Simon:Jeg tror ikke der bliver afregning. Tror ikke de forskellige selskaber tjener ret mange penge på den telefon, da den sikkert er utrolig dyr i licens / indkøbspris.
Med et abonnement til omkring 500 kr. om måneden, så er indkøbsprisen hurtigt tjent ind.
Bliv gratis medlem