På denne super fede side pengepaanet.com - bliver der fortalt at man kan tjene penge på sine youtube-klip efter at man har kvalificeret sig - og det kan man meget hurtigt blive ved at tilmelde sig sådan et klip-på-et-link-program. Der står også at 100.000 visninger giver 5000 kroner. Så hvis man bruger dette system og lad os lege lidt med at man kan får 10.000 klik på sin video per dag så er det 10.000*365 = 3.650.000 visninger om året - divideret med 100.000 og gang det med 5.000 kroner så får du et beløb på 182.500 kroner det er sgu da et meget fedt beløb at få udbetalt. Men nu tror jeg dog ikke at dette er tilladt i Youtubes partnerprogram for ellers havde jeg da ikke noget imod at betale nogen penge for at få en masse ubruglig trafik på mine videoer. Youtube vil nok meget hurtigt få mistanke om at der er noget galt hvis en video får 10.000 unikke hits om dagen, og alle seererne går væk fra videoen efter 20 sekunder, og ikke efterlader sig nogen kommentar O.S.V Det jeg ville illustrerer var bare at man godt kan sætte nogen scenarier op hvor det giver mening at betale for ubruglig trafik.
|
Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:Det jeg ville illustrerer var bare at man godt kan sætte nogen scenarier op hvor det giver mening at betale for ubruglig trafik.
Ja, hvis man ikke lige kigger på den etiske side af det. Spørgsmålet er, om man er indstillet på at tjene penge på en måde, som de der betaler pengene ikke har noget ud af.
- ja, og så er spørgsmålet selvfølgelig også, om man kan finde en måde på det, hvor man ikke bryder partnerskabsaftaler, men det tager jeg for givet, at trådstarter har tjek på?
mvh Hans