Jeg har fået et tilbud på et prissammenligningsskema til en affiliateside. Selve skemaet er lavet før til et andet firma, men vil det forringe mine muligheder for at komme op i søgemaskinerne, hvis jeg køber og bruger det samme skema?
Og har det nogen betydning om jeg bruger et dansk, engelsk eller albansk wordpress tema i forhold til mine SEO muligheder for et dk-domæne?
Du skal ikke bekymre dig om at genbruge skemaer, designs og temaer, som har været brugt på andre sites først. Så længe du sørger for, at indholdet er unikt, er du på rette vej og kan arbejde videre uden problemer.
(Der er nogle ganske få undtagelser, hvor et tema kan være blevet misbrugt i sådan en grad, at det måske kan udløse et advarselsflag. Det skete efter sigende med Courtney Tuttles Keyword Sniper tema, hvor sider der brugte temaet blev deindekseret til højre og venstre, da han lagde sig ud med Google.)
Hvis du ikke sammenligner priser på de samme produkter som den tidligere kunde burde der ingen fare være.
Lige netop i denne branche findes der dog rigtig mange sider der laver præcis det samme på de samme produkter, og med prissammenligning bruges der ofte ikke meget tekst. Min største bekymring ville derfor ikke være på den template du benytter, men på det indhold du vælger at smide på. Sørg for dine tekster er unikke i forhold til dine konkurrenter, og skriv gerne så meget info på de enkelte som muligt.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med wordpress tema, det er jo som sådan bare designet. Hvem der har lavet dette eller hvor de kommer fra har ingen betydning.