Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal lave et budget. But how?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey,

I forbindelse med vores forretningsplan vi er ved at lave, der skal vi udarbejde et budget. Men problemet er, at vi overhovedet ikke har en ide om hvordan vi helt griber det an. Projektet er en hjemmeside der er gratis, men på sigt skal finansieres af reklamer. Så det er svært i det budget at redegøre for en indkomst. Da det er svært at vurdere.

Samtidig ved vi ikke hvor meget server/hosting omkostningerne er, da det igen afhænger af trafikken.

Hvordan har i grebet det an?

På forhånd tak.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:19
Netop derfor er det vigtigt at have et budget, så I kan følge med i, om udgifterne overhaler indtægterne.

Hvis jeres projekt er kommercielt, bør I starte med at fastsætte jeres eget overskud.

Dernæst regner I baglæns i nogle scenarier:

Best case: I får masser af trafik og masser af reklamer => Billigt at annoncere på jeres side eller stort overskud

worst case: I får masser af trafik, men ingen reklamer => Dyrt at annoncer på jeres side eller reduceret overskud

medium case: I får rimelig trafik og har pænt held med at sælge reklamer => Rimelig pris for annoncering ifht.jeres overskud.

mvh Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:42
Når jeg udarbejder budgetter for nye projekter, forsøger jeg også at lave et kvalificeret gæt på hvad hver kunde/bruger koster at få. Ingenting kommer af sig selv, undtagen lommeuld. I et projekt jeg arbejder på p.t. har jeg lavet et overslag på omkostningerne til mødebooking, kundemøde, salgsmateriale etc. Jeg har så også en forventning til hvor mange procent som siger "ja tak", og dermed kan jeg så beregne en forventet omkostning pr. lukket ordre. Der er dog mange usikkerheder i beregningerne, men det giver som regel et godt bud.

I bør også tænke på hvor meget det koster at få et givent antal brugere på sitet. For som sagt er det kun lommeuld der kommer af sig selv

mvh Carsten

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:40
Tak for input. Det vil vi så regne på.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)