Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreret i DK men selve ydelserne foregår i udlandet - hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg søger lidt råd og vejledning.

Jeg skal starte virksomhed og momsregistreres i DK. De ydelser jeg sælger kommer dog kun til at foregå i udlandet (Europa), dvs. de fleste af mine omkostninger vil ikke være danske, på nær telefon, internet osv...

Tanken er, at få lavet en udenlandsk bankkonto (det drejer sig kun om ét land), og få mine kunder til at indbetale til den konto, eftersom det er dér, ydelserne skal foregå.

Kan denne konstruktion give anledninger til problemer med det danske skattevæsen? Hvordan forholder jeg mig til momsen på de regninger jeg får i udlandet? Kan man trække det fra på samme måde som danske regninger (momsen er jo typisk ikke den samme som den danske)?

Andre tanker?

 

Takker

DK-FR pigen

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hej hvorfor opretter du ikke bare et selskab i England et Ltd. det koster ca 1000-1500 kr 

det er der flere som benytter sige af - du kan finde dem på internettet eller kontakt den britiske handels afdeling i kbh. 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BTB Auktioner :
hej hvorfor opretter du ikke bare et selskab i England et Ltd. det koster ca 1000-1500 kr 

Kan du forklare Klovnen her hvilken fordel hun vil opnå ved at stifte et Ltd i forhold til hendes nuværende situation?Confused

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Den umiddelbart eneste fordel ved den udenlandske bankkonto er for at spare gebyret for overførsel fra udlandet og til DK både for dine kunder og dig - der kan evt. også være et ikke ubetydeligt kurstab.

Du vil være underlagt dansk lovgivning lige meget hvor din firmakonto er placeret - dog ville jeg vælge en bank i et "åbent" land for ikke at blive beskyldt for skatte undragelse eller lign.

Dit firma er fint placeret i DK da du vil trække dine udgifter fra - hvis du vælger at placere det i UK Ltd. som BTB foreslår vil det være forbundet med en masse papir administration at få dine danske udgifter trukket fra i UK Ltd. samt at præsentere dit UK Ltd. regnskab for SKAT i DK.

Hvis du handler B2B med udlandet behøver du ikke tænke på moms da dette gensidigt ikke er aktuelt.

/Per 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

BTB Auktioner :
hej hvorfor opretter du ikke bare et selskab i England et Ltd. det koster ca 1000-1500 kr 

Kan du forklare Klovnen her hvilken fordel hun vil opnå ved at stifte et Ltd i forhold til hendes nuværende situation?Confused

Yes

Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input :-)

Jeg forstår godt at jeg kan trække mine udenlanske udgifter fra, men hvad med den udenlanske moms (både i og udenfor EU)? Kan den trækkes fra i det danske regnskab eller i det pågældende land?

 

Har I ellers andre tanker mht. den konstellation jeg nævner?

 

Hilsen

DK-FR pigen

 

Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input :-)

Jeg forstår godt at jeg kan trække mine udenlanske udgifter fra, men hvad med den udenlanske moms (både i og udenfor EU)? Kan den trækkes fra i det danske regnskab eller i det pågældende land?

 

Har I ellers andre tanker mht. den konstellation jeg nævner?

 

Hilsen

DK-FR pigen

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

DK-FR pigen:
men hvad med den udenlanske moms

Det kan der ikke svares entydigt på. Du kan naturligvis regnskabsmæssigt fratrække dine afholdt udgifter. Med hensyn til moms afholdt i udlandet skal du søge momsen refunderet fra det EU-land,  hvor du har afholdt udgiften. Det sker via SKAT's hjemmeside. Hver opmærksom på at SKAT kan nægte fradrag i skatteregnskabet, hvis du ikke har forsøgt at få beløbet refunderet.

Med de få oplysninger du har givet om karakteren på ydelserne er det næsten umuligt at give dig nogle brugbare råd. Moms og ydelser er mere komplekst end som så. Men et sted du kunne starte var at s på karakteren af de udgifter som du skal afholde i udlandet. Kan de refunderes momsmæssigt? Eller kan det betale sig at ændre på setuppet med eksempelvis etablering i frankring, hvis det er der hovedparten af din aktivtet skal foregå.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)