Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance uden CVR-nummer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen..

Jeg har lige et spørgsmål omkring  lidt freelance arbejde, jeg vil gerne lave lidt freelance arbejde ved siden af mit fuldtidsarbedje, men gider ikke besværet med CVR-nummer, da jeg lige pt. kun har arbejde til december, og gider ikke alt det der dagpenge og cvr bøvl, så derfor vil jeg høre om jeg kan lave lidt freelance arbejde ved siden af, og bare oplyse det til skat som anden indkomst.

MVH Allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Det kort svar er du må omsætte for 50.000 før loven kræver mere .... op til det opgiver du din intægt som b skat.

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19

Hej

Det kan du uden problemer, så længe det ikke overstiger kr. 50.000 på en periode af 12 måneder.

Du skriver en regning på udført arbejde og påfører dit cpr.nr. på regningen. Udbetaleren er pligtig at indberette beløbet til SKAT, men det skal du følgelig også checke og huske indberetningen som B-indkomst.

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:32

Jeg har lige et tillægsspørgsmål, da jeg lidt står i samme situation.

Hvad nu, hvis jeg efter et par måneder tjener så meget, at jeg kommer til at overskride de 50.000kr? Giver det så nogle administrative problemer at føre fakturaerne over i det firma, jeg så starter?

Og vil det være muligt at trække nogle af de udgifter, man har haft i perioden uden CVR-nummer fra til den tid? F.eks. kørsel, hvis man har ført regnskab?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Niels Tybjerg:

Hvad nu, hvis jeg efter et par måneder tjener så meget, at jeg kommer til at overskride de 50.000kr? Giver det så nogle administrative problemer at føre fakturaerne over i det firma, jeg så starter?

Og vil det være muligt at trække nogle af de udgifter, man har haft i perioden uden CVR-nummer fra til den tid? F.eks. kørsel, hvis man har ført regnskab?

Hej Niels

Når du rammer grænsen på kr. 50.000, så er du momspligtig og skal registreres som virksomhed med CVR-nr.

Kørsel har du fradrag for også når du har B-indkomst. Dette gælder tillige andre driftsomkostninger.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)