For lidt mere end 2 år siden fraflyttede jeg min andelslejlighed og udover de selvfølgelig obligatoriske årlige og derfor ofte lidt forsinkede opgørelser for fx varmeforbrug har jeg set alt omkring den lejlighed afsluttet på det tidspunkt hvor den endelig slutopgørelse lander hos mig.
Men alligevel kom der i denne uge et brev fra andelsforeningens administrator hvor man krævede penge tilbage fordi selvsamme administration havde opdaget regnefejl i varmeregnskabet helt tilbage fra 06/07 - en regnefejl, der skulle have gjort, at jeg ialt 3 gange, senest i forbindelse med netop fraflytningen, skulle have fået udbetalt et overskud for vores varmeforbrug.
Jeg har selvfølgelig ikke i sinde at snyde nogen men det er som sagt 2 år siden jeg så hele denne sag som afsluttet da jeg jo netop har opgørelsespapirer fra administrationen, den medsendte dokumentation er ikke super gennemskuelig, pengene fra handlen og brugt og samtidig taler vi om nogle tal i nogle afsluttede og godkendte årsregnskaber både af administration, revision og andelsforening.
I mine øjne burde der sidde en administration med meget røde ører på baggrund af disse fejl og netop pga ovenstående må deres fejl være en sag for deres forsikring og ikke min pengepung - men hvad siger i? Hvad har jeg af muligheder hvis nogen overhovedet?
Hvis de nu havde sendt dig en check fordi de havde regnet forkert den anden vej, ville du så have taget imod de penge? Det samme svar syntes jeg du skal overføre på, om du skal betale for den varme du har brugt.
Du har jo altid muligheden for ikke at betale, og så kommer der vel helt automatisk en "sag" ud af det, og så får du jo afgjort om du virkelig skal betale eller ej.
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
I mine øjne burde der sidde en administration med meget røde ører på baggrund af disse fejl og netop pga ovenstående må deres fejl være en sag for deres forsikring og ikke min pengepung - men hvad siger i? Hvad har jeg af muligheder hvis nogen overhovedet?
Hvis de nu havde sendt dig en check fordi de havde regnet forkert den anden vej, ville du så have taget imod de penge? Det samme svar syntes jeg du skal overføre på, om du skal betale for den varme du har brugt.
Du har jo altid muligheden for ikke at betale, og så kommer der vel helt automatisk en "sag" ud af det, og så får du jo afgjort om du virkelig skal betale eller ej.
Med al respekt så handler min sag ikke om moral - uanset om økonomi går i plus eller minus handler dette i mine øjne og at være i god eller ond tro i det øjeblik en aftale afsluttes samt forældelse. Jeg har har ikke haft en rimelig mulighed for at gennemskue at jeg, åbenbart, har snydt nogen og jeg har på skrift at aftalen er afsluttet og mit forhold til foreningen ikke længere er eksisterende. Jeg kunne let se det relevante i det hvis fejlen blev opdaget i det pågældende regnskabsår men ikke så lang tid efter.
Jeg søger ikke hverken opbakning eller det modsatte til min sag men fakta - så mange tak for linket Lagersalg123.
Beklager mit indlæg om hvordan jeg opfattede situationen (moralsk).
Du skriver ikke noget om hvor mange penge det drejer sig om, men en regnefejl i et års varmeforbrug kan vel ikke være helt så mange penge, at det kan betale sig at få en advokat til at kigge på det. I så fald vil jeg anbefale dig at få en helt klar aftale om udgiften til advokaten inden du går igang. Det er jo dumt at bruge 10.000 kr på at undgå at betale 2.000 kr.
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
I så fald vil jeg anbefale dig at få en helt klar aftale om udgiften til advokaten inden du går igang.
Det er korrekt, men det er et simpelt spørgsmål og tager ikke lang tid at besvare for en advokat der er inde i tingene.
Og da den advokat jeg henviser til ikke blandt de dyreste, men så absolut bl.a (hvis ikke den) de mest kompetente indenfor drift og administration af andelsboligforeninger. Mit link er således ene og alene givet for at der får trådstarter præcis og nøjagtig information og kan komme videre i sit liv meget hurtigt end rigere eller fattigere.
Iøvrigt er der vist nogle helt faste regler og frister omkring varmeregnskaber, men om dette gælder andelsboligforeninger eller den specifikke andelsboligforening skal jeg ikke kunne sige, da de kan have nogle regler i deres vedtægter i foreningen der siger noget andet omkring udgifterne til ejendommen.