Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÆØÅ i domænenavne

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

seo noob:
Domænenavn har ingen direkte effekt på placeringer i Google så det smarteste er at vælge noget folk har nemt ved at huske som amino.dk

seo noob:
Faktum er dog at selve domæne navnet ingen synderlig værdi har for placering. Det er ankerteksten der giver en illusion af dette, og den samme effekt kan opnås med et domæne der er totalt intetsigende.

seo noob:
Effekte af domænet er efter min mening ikke stor nok til at det kan betale sig, og man kan derfor opnå noget meget bedre ved at vælge noget folk husker istedet for bornetoejsbutikken.dk

seo noob:
Vi kan godt blive enige om at det er dejligt og en lille fordel at have et keyword i domæne, men det er bestemt ikke noget man skal gå helt amok over, eller opgive fordi man ikke kan få det ord man ønsker.

Du skal heller ikke regne med en god placering fordi du har et domænenavn med dit keyword.

seo noob:
Alt i alt er der mange mange flere ting der har en meget større effekt, og den lille effekt af et godt domæne vil forsvinde i mængden af alle de andre ting der spiller en større rolle.

Konklutionen er at domæne navnet alt i alt ikke har noget nævneværdig betydning for din placering i google under normale omstændigheder.

seo noob:
Hvis du har to sider der er 100% ens og urlen er den eneste forskel så vil der være MEGET lidt konkurrence mellem de to ting, og den med den gode url vil vinde.

Smile SEO-NOOB, du er jo gået fra helt at benægte et domænenavns betydning på ens rangering, til at revurdere din holdning, så du nu indrømmer at domænenavnet har en betydning for ens rangering. Smile

Kommer snart...

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:35

Det er da utroligt

Jeg har sagt det samme lige fra starten af men da flere åbenbart ikke kan forstå hvordan det hænger sammen er mine svar blevet mere og mere detaljerede.

Jeg står stadigvæk ved at selve domænet ingen synderlig effekt har direkte på din placering i google.

I det mere detaljerede svar skriver jeg at det kan have en effekt, men kun i sager hvor konkurrencen er urelaistisk lille eller hvor der intet seo er blevet lavet.

Du kan altså godt dokumenterer en effekt hvor to ens sider med et enkelt link kæmper imod hinanden. Dette har bare ikke noget med virkelighed at gøre.

Og jeg skriver at der hvor det kan have en effekt så ligger værdien ikke i selve urlen men i ankerteksten.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 19:14

tænkstort:

-> Erik og SEO noob

Jeg er ked af at sige det, men i tager sgu' fejl.

Domænenavnet har STOR betydning for SERPS. Jeg siger IKKE at det er den eneste eller vigtigste faktor, men det er én af de top vigtigste faktorer.

Hov, hov. Jeg har aldrig sagt at domænenavnet ikke havde betydning. Jeg fortalte bare om en faktor, som ikke alle tænker på. Domænenavnet i sig selv har en betydning, men betydningen bliver klart større, når man tænker på, at der mange gange linkes med URL'en som ankertekst. Denne tråd, er et godt eksempel på den type linkning.

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:59

Hej igen,

Spørgestilleren her :-)

Tak for de MANGE svar - de fleste forstår jeg mig ikke på - men det har da givet en vældig (ophedet) debat.

Blot for at være sikker: Jeres anbefaling:

Brug ikke www.åside.dk til indhold men brug www.aaside.dk til indhold. Og brug www.åside.dk til at sende en bruger der taster denne adresse til www.aaside.dk.

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:59

Hej igen,

Spørgestilleren her :-)

Tak for de MANGE svar - de fleste forstår jeg mig ikke på - men det har da givet en vældig (ophedet) debat.

Blot for at være sikker: Jeres anbefaling:

Brug ikke www.åside.dk til indhold men brug www.aaside.dk til indhold. Og brug www.åside.dk til at sende en bruger der taster denne adresse til www.aaside.dk.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:04

Hej Mike

Jeps korrekt forstået.

Jeg kan give dig et godt eksempel:

www.ølmaven.dk -> vil altid lande på www.olmaven.dk

Dette laves med en redirect :)

/allan

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)