Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pop up/under - Irriterende eller målrettet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva syntes folket?

Er pop up/under bare en pain in the a** eller effektiv markedsføring?.... Har nogen erfaring med eftekten af disse? Tænker der må være en grund til de stadig er dagligdag på nettet, og ville prøve at annoncere med pop up (bare én) på min egen side

Ser frem til meninger

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 15:18

Generelt er popups nok en pain in the ass for de fleste, men når det så er sagt, kan det også sagtens være en effektiv markedsføring hvis det gøres rigtigt.

Vi kender vel alle de popup vinduer der kommer når nogen ønsker at vi f.eks. skal:

• tilmelde sig et nyhedsbrev
  • deltage i et spørgeskema
  • deltage i en konkurrence

For at ting som dette skal være okay i brugernes øjne, skal der være en gulerod eller en anden form for værdi i at gøre hvad der bliver bedt om i popup vinduet.

Jeg tror ikke så meget på annoncering i popup vinduer, netop fordi der ikke rigtigt er noget værdiskabende for brugeren der får det smidt i hovedet. (Med mindre han/hun lige står med et akut behov for det der annonceres for - men det vil nok være meget sjældent)

Men hvis der kan tillægges værdi til det man har i popup vinduet er det nok en anden sag:

• For et tilmelding til nyhedsbreve popup kunne værdien f.eks. være "nu har du mulighed for at modtage gratis tips og tricks om xx via email. Det vil kun blive sendt ud når vi har noget på hjerte vi mener kan have værdi for dig - og du kan til enhver tid afmelde dig igen".
  • Til spørgeskemaer er det åbenlyse jo en form for lodtrækning om en præmie der kunne være guleroden
  • Det samme for konkurrencer.

Måske kan du bruge ovenstående som inspiration. Smile

P.S. Der er ikke nogen facitliste, så husk at lave effektmåling (f.eks. med Google Analytics) på dine nye tiltag, så du kan se om det har den ønskede virkning.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som en almindelig internet-surfer kan jeg fortælle at det er fuldstændig helt utrolig vildt irriterende med pop ups/unders/sideways eller hvilken anden måde de ellers skulle poppe på. Smile

Kommer snart...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:30

Fuldstændig enig. Jeg læser ikke engang, hvad der står, men lukker dem med det samme og er lettere pissed på Genius eller hvem der ellers ønsker at spilde min tid  Zip it!

Bare at skrive det her, hæver mit blodtryk Super Angry

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:41

Med andre ord en relativ dårlig idé... Det er måske noget med temperament at gøre. Danskere er ikke skabt for at lukke pop ups ned :-)

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)