Jeg vil anbefale Joomla, da man kan lære det forholdsvis hurtigt, hvis man kender godt til html og lidt PHP. Plus man kan finde en hel masse gratis moduller (ligesom Wordpress). Men hvis du skal have en bloghjemmeside, skal du nok kikke på Wordpress.
Mvh
Àsgeir
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Hvis du primært er til kode-delen af web-arbejde, så kan du også kigge på Concrete5 og evt. LifeRay. Begge er Open Source og ser utroligt lovende ud, på hver deres måde.
Hvis du er mere til den kreative-del med fokus på oplevelse og kommunikation, så er CloudSprout systemet for dig. Med det kan bygge komplete prof. sites (som dem lavet med Umbraco eller Joomla), uden at skrive kode, takket være vores Photoshop-integration, er det endda noget hurtigere.
Desværre er CloudSprout pt. forbeholdt nogle få udvalgte test-designere. Men hvis du (eller andre) sender mig en e-mail på plu(at)cloudsprout.dk så sender jeg dig et login ligeså snart vi er klar.
Det var utroligt mange svar jeg har fået! Tusind tak!
Jeg kan se på det hele, at det nok bliver Wordpress eller Joomla, selvom Typo3 nok er mere alsidigt og kan nogle federe ting. Web-sider er ikke mit primære arbejde, så vil helst ikke bruge alt for lang tid på at lære et nyt system at kende.
Cloudsprout lyder også rigtig fedt, især fordi jeg selv har sidet med designs i Fireworks og bare spyttet dem ud i tables, men jeg er desværre typen, der simpelthen ikke kan få mig selv til at betale penge for det, når der findes så mange andre gode systemer, der er gratis.
Hvis der er nogen der kender et system, der er ligeså ligetil som Cloudsprout, dog gratis, må I gerne sige til :-)
Du eftersøger noget viden om hvordan man kommer igang. Hvis du vælger Joomla, så behøver du ikke betale for at komme igang. Jeg har lavet en startguide til Joomla, hvor jeg igennem en række videotutorials guider dig igennem installationen af Joomla. Det skulle i hvert fald være nok til at få dig igang :)
Jeg har brugt joomla, og kan anbefale Artisteer til at lave nye templates. Når du først har fået sat din side op, tager det få minutter at få siden til at se fuldstændig anderledes ud, hvis det er noget du går op.
Der hvor jeg er gået lidt i stå med joomla er ved at lave mere omfattende sider. Hvis du fx vil lave en hjemmeside med mere end et par hundrede undersider, tager det utroligt langt tid at oprette nye 'articles' hver gang, for bare at få en ny underside. Men kan også være mig der bare ikke er god nok endnu :)
Typo3 skulle være det mest alsidige og bedste, men vist nok også det sværeste at lære. Wordpress er jo oprindeligt et blog-system, hvorfor jeg kunne forestille mig, at det ikke er helt optimeret til at lave almindelige hjemmesider. Joomla kender jeg ikke så godt, men ved, at mange bruger det.
Hej Toni,
Jeg lærte mig selv at buge typo3 på den 1½ uge jeg var uden arbejde inden jeg begyndte der hvor jeg sidder i dag, og der var altså masser af tid til at spille Xbox og jage ung piger ;)
Hvis du gerne vil have et lille ind blik i hvor nemt Typo3 kan være så har jeg sådan en test side du kan stikke fingerene i og rode lidt med det - koster gratis at være nyskærrig og lige sådan må du da heller end gerne give mig et kald hvis du er intresseret i en lille gennem gang.
Det der med at Typo3 er til store sites mends wordpress og joomla er til mindre er noget pjat, bare fordi man har en 5 litters spand kan man jo godt nøjes med at hælde 2 litter ik? Det der så er det fede ved det er at når man bygger en "præsentations side" som lige så godt kunne have været en Wordspress i Typo3 ja men så er vi klar den dag hvor kunden kommer og siger "nu vil jeg gerne have lavet det om så mine kunder kan afholde auktioner og afgive stemmer over sms, og desuden så skal den kunne passe sig selv altså ringe efter fagtmanden, skrive under på at vi har udleveret varene, og sende dem til alle steder i danmark undtagen sydfyn.... alt i mends jeg tager til barcelona og falder i søv på standen" hehe lidt langhåret eksempel men du kan nok se hvor jeg vil hen. jeg har faktisk tænk på at starte en tråd her inde der skulle gå på at finde en indvending på TYPO3 der ikke kan lukkes - for jeg kan virkeligt ikke selv - jo måske lige at det kræver en ordneligt hosting og en sådan en kan man ikke få til 29kr i måneden, men igen jeg syntes heller ikke hosting er et fornuftigtigt sted af spare.
Mvh Emil
www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så længe det er på nettet laver vi det.
Hvis du fx vil lave en hjemmeside med mere end et par hundrede undersider, tager det utroligt langt tid at oprette nye 'articles' hver gang, for bare at få en ny underside.
Cloudsprout lyder også rigtig fedt, især fordi jeg selv har sidet med designs i Fireworks og bare spyttet dem ud i tables, men jeg er desværre typen, der simpelthen ikke kan få mig selv til at betale penge for det, når der findes så mange andre gode systemer, der er gratis.
Hvis der er nogen der kender et system, der er ligeså ligetil som Cloudsprout, dog gratis, må I gerne sige til :-)
Jeg er super glad for at du kan se potentialet i vores system.
Der kommer en gratis version af CloudSprout, men det bliver selvfølgeligt med en eller anden ulempe, som vi håber folk vil betale for at undgå. Den internationale version, kommer til at koste det halve (uden telefon-support).
Det lyder fedt! Nu er jeg ikke den store programør-haj, så mine evner som webmaster er ret begrænsede. Mener du stadig jeg vil kunne bygge helt basale hjemmesider op med Typo3 efter 1½ uges træning? :-)