Hej... Jeg overvejer at lære en af de nye CMS systemer at kende, da jeg indtil videre har lavet hjemmesider på den oldgamle måde med tables og andet pjank man ikke kan bruge til noget mere :-) Jeg har disse CMS systemer i sigte: Typo3
Typo3 skulle være det mest alsidige og bedste, men vist nok også det sværeste at lære. Wordpress er jo oprindeligt et blog-system, hvorfor jeg kunne forestille mig, at det ikke er helt optimeret til at lave almindelige hjemmesider. Joomla kender jeg ikke så godt, men ved, at mange bruger det. Er der nogen der har styr på disse systemer og kan fortælle mig fordele og ulemper? Og er der evt nogen der kunne give en hurtig introduktionslektion i det, så jeg kan komme hurtigt i gang (selvfølgelig mod betaling)? På forhånd tak! Toni |
Hej Toni
Er der en grund til at du kun har valgt de 3 systemer?
Jeg vil pege på Umbraco (www.umbraco.org) som nok et af de mest alsidige og bedste systemer du kan opdrive. Det tager lidt tid at sætte sig ind i det og der skal laves noget arbejde i starten, men derefter har du bare et lækkert system.
Det jeg lægger vægt på i et CMS er hvor nemt det er at ændre på designet. Jeg kender desværre ikke Typo3 og Joomla godt nok, men jeg ved at i WordPress kan du rette i filerne igennem webinterfacet. Det samme gælder Umbraco.