Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netværk i og omkring Aalborg..

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går og pønser på en idé omkring at skabe et iværksætteri-kollektiv (er vel mest nærliggende at kalde det), i området omkring Aalborg. Først og fremmest skal det være en form for rugekasse og sparringssted for iværksættere der har hovedet fuld af idéer, og som ønsker at føre dem ud i livet.

Jeg fik idéen da jeg læste sidste udgave af magasinet Iværksætteren, hvor de bragte en artikel omkring start-up weekend. Konceptet med dette er at en masse iværksættere mødes over en weekend, mange af dem med idéer hjemmefra, andre bare som sparringspartnere og brainstormere.

Efter denne weekend mundede det ud i fem nye virksomheds-startups - hvilket må siges at være effektivt i løbet af blot et par dage. I stedet for at dem der fik idéen gik og gemte på den i månedsvis før de overhovedet begyndte at tænke på at føre den ud i livet, blev den søsat og omsat til virklighed i løbet af en weekend.

Det er lige præcis dét jeg havde tænkt man kunne gøre, men i stedet for at mødes en gang hvert halve år, kunne man gøre det oftere. Det skulle selvfølgelig forpligte, og folk skulle ikke blot møde op og sidde på frihjul. Samtidig er det ikke en nødvendighed at man lader andre komme med ind i projektet - det skulle også kunne bruges blot som sparring.

Jeg tror at dette kunne blive et rigtig godt projekt, og håber derfor at folk er interesserede i at prøve at hjælpe med at starte det op. Hvis man er interesseret i at høre mere, eller i at prøve at være med til at starte det op, må man meget gerne skrive en mail til mig, med CV og evt. idéer til videreudvikling af projektet, på:

jesper-ekmann@hotmail.com

Med venlig hilsen

Jesper Ekmann

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da godt nok en begrænset portion feedback det gav. Er det mig der er helt ved siden af med denne her idé? Synes det er noget der mangler for at fremme iværksættermiljøet i Aalborg, og tror det ville kunne afkaste en rigtig positiv synergi!

Nu er spørgsmålet jo så bare om det evt. er den geografiske indsnævring der spænder ben, eller om det er idéen som i sig selv der ikke holder vand. I må meget gerne komme med inputs - også selvom i ikke bor i Aalborg eller omegn  Smile

Med venlig hilsen

Jesper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)