Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte .com domæne fra buydomains.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et .com domæne hos buydomains.dk  Det er kun et domæne som bliver viderestillet, men eftersom at buydomains er gået ned er redelegeringen også gjort det :-(

Jeg har prøvet at kontakte buydomains, men får selvfølgelig ingen svar (big surprise).

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få mit .com domæne flyttet væk fra dem uden at de skal gøre noget?

(det står til at udløbe 14. juni hvor betalingen skal foregå til buydomains) - faktura har de selvfølgelig sendt ud :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 11:40

Har du din AUTH kode til .com domænet?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:14

Uha, det eneste du kan gøre er at blive ved med at kontakte Buydomains.dk igen og igen og igen og bede dem om at sende auth.code til dine .com domæner.

Prøv at tale med GratisDNS, hvis du flytter dine .com til dem er jeg sikker på at de nok skal hjælpe dig. Jeg ved, at de tidligere har hjulpet folk, der også havde problemer med at flytte deres domæner fra et andet selskab, der ikke ville lade dem gå. :)

Hvis al mislykkes, kan du som en desperat udvej prøve at backorder dine domæner. Alt afhængig af hvilken virksomhed du anvender, kan det dog koste mellem $59 til $79 og i værste fald, hvis der også er andre der har backordered dine domæner, skal i ud i en auktion om dem. :( Backorder dem i alle de virksomheder der tilbyder det, du betaler kun hvis du "vinder" domænet.

Held og lykke.

Kommer snart...

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 14:13

tænkstort:

Uha, det eneste du kan gøre er at blive ved med at kontakte Buydomains.dk igen og igen og igen og bede dem om at sende auth.code til dine .com domæner.

Hvordan kan du vejlede folk når det du skriver er direkte forkert ?
Får man ikke udleveret efp-koden, retter man henvendelse til ICANN.
Hvilket forøvrigt står udmærket beskrevet her :

htp://www.stopbuydomains-dk.eu/

mvh

Mogens

http://www.easywebhost.dk/

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:21

Easy Webhost:

tænkstort:

mvh

Mogens

Mogens - Det vil være lækkert hvis du på den side (som jo er din) lige fortæller at det er dit firma der står bag siden (især når dit firma er det eneste der anbefales).

Derudover skriver du 

"Det goer man hos noget som hedder ICANN, hvis det er et .com domaene.

De vil så bede registrareren om at udlevere EFP-kode og at laase domaenet op for dig."

Så hvor står man så hvis registraren stadig IKKE udleverer koden? 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:26

Niels:
Mogens - Det vil være lækkert hvis du på den side (som jo er din) lige fortæller at det er dit firma der står bag siden (især når dit firma er det eneste der anbefales).

Det ville også være lækkert hvis Mogens kunne være positiv, blot for afvekslingens skyld

(undskyld Moderator, jeg er klar til at tage min straf, da jeg simpelthen ikke kunne lade være)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:10

Easy Webhost:

tænkstort:

mvh

Mogens

:) Mogens, jeg burde måske ikke ha' skrevet "... det eneste..." det er rigtigt, for i teorien kan man kontakte ICANN her:

http://reports.internic.net/cgi/registrars/problem-report.cgi

Men i praksis går der så lang tid før du får svar, at domæne navnet er "expired" i mellemtiden. Jeg har personligt oplevet et par domæner der var taget "gidsler" af registrar. Jeg kontaktede ICANN og udfyldte også ovennævnte formular, for sikkerhedsskyld backordered jeg også domænerne. Gæt hvad der skete?

Jeg modtog svar fra dem 3 måned EFTER at jeg havde vundet domænerne tilbage ved backorder-servicen hos nogen virksomheder. Big Smile

Du glemmer lige at nævne, som Niels også har skrevet, at det ICANN gør, er at kontakte registrar og beder dem om at klare sagen, i de tilfælde registrar ikke reagere er det ikke en nem sag for ICANN at gør noget mere. Jeg er sikker på at du har hørt om "registerfly"-skandalen. Det eneste ICANN kan gøre ved sådanne registratorer, der ikke reagere eller ikke kan kontaktes, er at fratage deres registrar-tilladelse, først derefter kan ICANN bede en anden registrar om at overtage domænerne fra den registrar der har mistet deres tilladelse. Og før det sker vil der gå ret lang tid.

Jeg har også oplevet at gratisDNS, HAR hjulpet folk der prøver på at få deres domæner flyttet fra et andet registrar, hvis de flytter den til gratisDNS. Så gratisDNS har faktisk været mere effektiv end ICANN. :) jeg ved ikke om ejeren af gratisDNS har direkte kontakt til en leder i ICANN? Smile men han kan ihvertfald hjælpe en.

Så ja, du har ret, jeg har uret. Tak for din rettelse.

Jeg vil dog stadig anbefale folk, der oplever at deres domænenavne er taget som "gidsler", at de bare for sikkerhedsskyld backorder dem. Man ved aldrig hvad der kan ske.

De Bedste Hilsner, fra

En Dårlig Rådgiver Big Smile

Kommer snart...

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 23:26

Nu har jeg flyttet nogle hundrede domæner vælk fra buydomains.dk for tidligere kunder.
Ja listen er faktisk alenlang.
Selv de domæner som ingen andre firmaer ville pille ved med en ildtang.
Nogle domæner har taget 2 måneder at få flyttet, selvom de var omregistreret og hvad buydomains.dk ellers har forsøgt af forskellige tiltag.
Jeg kan fortælle jer at jeg rent faktisk får henvendelser dagligt, for at folk kan få flyttet deres domæner.

tlf.: 61795118

email: easywebhost@easywebhost.dk

Mogens
Easy Webhost

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)