Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ærekrænkelser/injurier

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim F. Rasmussen:
Er der nogen herinde, der kan svare mig på, om man kan begå ærekrænkelser/injurier på et debatforum på nettet mod en person, der skriver under et alias?

Hvis én skriver noget, der er klart injurierende, men "ofret" er mere eller mindre anonymt, kan dette "offer" så påberåbe sig ærekrænkelse?

Næh, det kan jeg slet ikke se. Hvis du ikke ved hvem personen er bliver det svært at skrive noget injurierende i det hele taget. Jeg ville personligt overhovedet ikke bekymre mig om det.

<afsnit slettet af moderator grundet personlige angreb på anden Amino-bruger>

Så jeg ville slet ikke bekymre mig, hvis jeg var dig, Kim.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:15

DesignYOU:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Den fyr du omtaler må så være mig ?

Øhh hvorfor skal jeg pludselig blandes ind i jeres offentlige mudderkast Ib? Må jeg bede dig fjerne mit navn ... tak

/allan

Big SmileJa kære Allan Hansen !

Sandheder er ofte ilde hørt, og altså denne her også. ?

Nedenstående er udpluk og direkte, hvad du skrev til mig under Amino Freelancer:

" og generelt er Dennis ZNET altid nem at have med at gøre.

Jeg har allerede snakket med ham om den her opgave du har lagt op, og han gerne lægger det hele op i Joomla for XXX, - kr. plus moms, men han vil gerne snakke med dig inden noget påbegyndes såfremt du skulle have interesse i vores tilbud ".

Venlig hilsen

Allan Hansen

DESIGN YOU

IdeaGå tilbage til din gode ven Dennis Nielsen og drøft med denne hvad I gør fremadrettet med jeres samarbejde, kundepolitik, empati m.m.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

P.S. Konstatere samtidig med, at det er Dennis Nielsen der starter det du kalder "offentlige mudderkast", og det er ikke første gang Dennis Nielsen gør det overfor mig i dette Forum.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Sandheder er ofte ilde hørt, og altså denne her også. ?

Nej det er den ikke men din opførsel minder mig om en på 5 år ....

Nedenstående er udpluk og direkte, hvad du skrev til mig under Amino Freelancer:

Ja det er korrekt men ikke for at du skal offentliggøre dette i tråde på Amino! Tænk dog på hvad dine kunder tænker om dig, jeg ville ikke handle med dig hvis jeg opdagede hvordan du opføre dig i det offentlige rum!!

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:26
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

P.S. Konstatere samtidig med, at det er Dennis Nielsen der starter det du kalder "offentlige mudderkast", og det er ikke første gang Dennis Nielsen gør det overfor mig i dette Forum.

Fint så hold mig udenfor og opfør dig dog ordenligt!

/allan

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har jeg misforstået noget, eller er dette forum (www.amino.dk) ikke for iværksætteri? denne tråd minder noget nær om det mudderkast man kan finde på Nationen (eb.dk), jeg kun læst de 2 første sider, men hold op en gang pladder.

Loven er der jo netop for at vi som borgere i det samfund vi lever i, ikke skal forfalde til selvtægt og justits, derudover har vi et system der håndhæver dette, har vi glemt det?

Når så Kim stiller et spørgsmål vedr. injurier/ærekrængelse, så troede jeg at dette forum var til og hjælpe én, ikke angribe én! Nu griber jeg selvfølgelig noget ud af kontekst, men jeg synes ikke angrebene hører til her på Amino.dk

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 09:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Den fyr du omtaler må så være mig ?

Du føler dig truffet?

Nu synes jeg principielt, at man skal holde sig til trådstartes spørgsmål og problemtillinger, og hvis man vil have personlige udmeldinger, skal man oprette en tråd til dette formål. .

Præcis hvad du måske burde ha startet med - nemlig at holde dig til det tråden drejede sig om.

Jeg har allerede snakket med ham om den her opgave du har lagt op, og han gerne lægger det hele op i Joomla for XXX, - kr. plus moms, men han vil gerne snakke med dig inden noget påbegyndes såfremt du skulle have interesse i vores tilbud".

Venlig hilsen

xxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxx

Sygt nok at du vælger at lægge privat mail indhold ud på Amino som indrager 3 mand, der intet har med tråden det at gøre... må give stof til eftertanke for dine fremtidige samarbejdspartnere herinde.

Hvem siger iøvrigt at det var dig der spildte tiden ????, hvis du nu var lidt mere kundeorienteret kunne det være at konklusionen istedet var, at det var mig der spildte tiden på dig ????

Ved ikke hvor du har fra at jeg har spildt min tid - du skal gå noget tidligere i seng ven, hvis du ikke kan huske hvad jeg rent faktisk skrev - hvis du mener jeg har spildt din tid så beklager jeg- forstår så ikke du gad hænge ud i telefonen i næsten 1 time hvis det var spild af tid som du antyder.

Under samtalen meddelte jeg dig også, at jeg ville vende tilbage hvis det blev aktuelt for mig. Men da Allan var den første freelancer der meddelte sig på banen, måtte jeg vente med at give besked.

Dine ord var "Jeg vender lige tilbage og giver besked senere når jeg har set hvad de andre har at tilbyde  tak for snakken" og det er hvad jeg kalder gensidig respekt og ikke mindst når du selv nævner at du vil give besked.

Det har aldrig været en skam og udvise gensidigt respekt

Og gensidig respekt betyder rigtigt meget for dig ikke?

Det at afgive tilbud er ganske uforpligtende og gratis, det ved jeg som håndværker, det burde du også vide, men åbenbart ikke siden du bliver stødt.

Stødt? jeg bemærker bare at du ikke lever op til dine egne retningslinier.

IdeaDu burde måske også istedet finde årsager/årsagerne til, at du ikke vinder den nye kundemulighed. Vil du kende den i denne her situation, er du meget velkommen til at vende tilbage til mig, du kan også træffe mig på telefion 29 26 36 96

Jeg har ikke behov for din rådgivning IB - det er fint med mig at du skaber dig som en lille tøs over mig, men når du hænger andre personer ud i den her forbindelse ,som intet har at gøre med de 2 linjer jeg skrev, så ved jeg ikke lige hvad det er for en rådgivning du mener at kunne stille tilrådighed for mig.

Og i øvrigt så kan du roligt regne med at jeg er fuldt ud tilfreds med at jeg ikke er din samarbejdspartner efter dit indlæg her - det kunne tydeligvis have medført en masse problemer når man ser hvad du kan finde på.

Du har da ellers være glad for min tilbagemelding tidligere, se denne

http://www.amino.dk/forums/t/89525.aspx?PageIndex=1

Se nu er det jo at jeg bliver klar over at du går for sent i seng Ib.... Ironi Ironi ik...

Med håbet om at du også kommer videre, udover at sidde på Amino og støtte din kammerat Ronnich fra det Fynske.

Hvad skal du blande Ronni ind i det her for? du er da langt fra frisk inde i dit hovede ven...  Jeg vil godt understrege at Ronni intet som helst har med de "2 linjer" at gøre - som åbenbart har ramt dig så hårdt at private mails og 3 parts personer og hvad ved jeg skal hænges ud i denne tråd.

Og det med at komme videre.... så tror jeg du skal vende den med dig selv og så lige overveje hvordan det får dig til at se ud - når du hænger mennesker ud som intet har at gøre med det jeg skrev Ib.

Jeg har det fint med at få alle de enkelt stjerner og kritik mit indlæg her kan trække - bare andre kan se de skal tænke sig om før de sender dig en mail eller er bekendte/kollegaer med dine partnere.

Og Ib....  jeg tror det vil gavne dig at lade den ligge nu.

God dag til dig.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 22:57

Fashion-Seller:

Hvis en forum ejer/admin/what ever ik kan se, at det er unødvendigt og krænkende, at sådanne oplysninger ligger offentligt, så er der da et eller andet galt... Enhver med respekt for sig selv og andre, ville slette sådan en tråd, og skide de interne regler et langt stykke!

Hvorfor løse et lille problem, når man kan skabe store? Det må åbenbart være deres motto ;D

Det er jeg helt enig i. Man kan kun undre sig, men sådan er der jo så meget. Jeg undre mig også over mange af indlægene i denne tråd! Tongue Tied

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:06

Kim F. Rasmussen:

Fashion-Seller:

Hvis en forum ejer/admin/what ever ik kan se, at det er unødvendigt og krænkende, at sådanne oplysninger ligger offentligt, så er der da et eller andet galt... Enhver med respekt for sig selv og andre, ville slette sådan en tråd, og skide de interne regler et langt stykke!

Hvorfor løse et lille problem, når man kan skabe store? Det må åbenbart være deres motto ;D

Det er jeg helt enig i. Man kan kun undre sig, men sådan er der jo så meget. Jeg undre mig også over mange af indlægene i denne tråd! Tongue Tied

WinkHej Kim og evt andre !

Big SmileSmileHåber ikke du fik helt ødelagt helt din tråd, selvom den imod min vilje blev afsporet af et par aminoer, der synes jeg havde opført mig uanstændigt overfor for dem, i forbindelse med tilbud på ny hjemmeside, som du forøvrigt også i en anden tråd oprettet af mig i forbindelse med feedback på hjemmeside udkast havde kommenteret tidligere - tak for det.

Med hensyn til dem som afsporer diskussionen gider jeg ikke her i et åben forum mere diskutere disse, dem der har interesse kan jo ved selvlæsning se hvornår tråden bliver afsporet, da en af tråddeltagerne kommer med kommentarer "nu stikker den helt af".

Og som jeg tidligere har "anbefalet" på Amino, at har man noget man skal have "klinket" med en anden amino/ debatør kan man jo af hensyn til andre sende en PM eller tage telefonen og kontakte vedkommende. Men selvfølgelig har vi alle ytringsfrihed indenfor visse grænser, det havde jeg også overfor før omtalte aminoer, som jeg ikke nævner ved navn nu. Men intereserede kan jo læse hele tråden.

Det som jeg gik ind i var nogle personlige holdninger og værdier. Jeg synes ikke det er iorden at spotte, ydmyge m.m. andre, uanset politisk, religiøst eller andre tilhørs forhold.

Og deri er jeg måske uenig med dig, det er jo også o.k. vel også på Amino ????

At så sager indenfor disse regelsæt er vanskelige at føre, er en anden sag, men det er vel ikke det samme som at sige at det så er iorden ??

Skal man ogå være morder, fordi denne sag kunne være vanskelig og opklare.

Jeg fastholder at gensidigt respekt er en god ting også på Amino, og mudderkastning ikke hører hjemme på Amino. Og for den sags skyld i andre debatforaer.

Men som her og som på alle andre steder har en sag som bekendt mindst to sider.

Starten på din "sag"/tråd, havde måske også påkaldt sig flere kvalificerede svar, hvis man fra starten havde helt konkret vist, hvad det var du ville havde svar på. Og ikke i første omgang måtte gætte sig frem til en problemstiling, og hvad dit eventuelle opdrag kunne være.

Man skal vel også selv som trådstarter selv gribe sig i armen og evaluere egen indsats i forbindelse med det man virkelig ønsker svar på.

Som bekendt gode svar kræver også gode spørgsmål.

God sommer til dig og alle, nu den endelig er kommet.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)