Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter at betale rykkergebyr

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har en erhvervskunde, som længe ikke har betalt min faktura. I den oprindelige faktura stod intet om rykkergebyrprisen.

Efter telefonisk og elektronisk kontakt røg den første rykker afsted, pålagt et rykkergebyr på 100 kr.

I rykkeren var det også angivet at næste rykke ligeledes ville blive pålagt 100 kr.

10 dage efter sender jeg den næste rykker, og modtager beløbet på vores konto - dog uden de 200 kr i gebyr.

Kunden henviser herefter til inkassolovens §10 stk. 3 og betingelserne for påkravsskrivelse, og ønsker ikke yderligere korrespondance med mig.

Hvem har ret, ham eller mig. Må jeg opkræve de 2 x 100 kr. uden det fremgår af min normale "fakturaskabelon"?

På forhånd tak!

/ Emil Blücher

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:39

Jeg ville umiddelbart sige ja. Du har ret..

Du må opkræve op til 3x100 kr. med 10 dages mellemrum såfrem betaling udebliver og betalingsfrist er angivet i aftale / faktura.. Disse kan du gøre krav på.

Så kan du så overveje om du gidder at slås for kr. 200,- eller om du ikke bare skal være tilfreds med at have fået din faktura hjem, som forhåbentlig lyder på et lidt større beløb :o) Vælg dine kampe med omhu. Din kunde lyder lidt som en kedelig type man ikke gider spilde for meget tid på.

/Michael

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Vær glad for at kunden endelig har betalt, og så kom videre med arbejdet ;D

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:54

Tak for jeres begge svar... hvis der er nogle andre end Michael der kan hjælpe mig med at vurdere det ville jeg være glad.

Nu kender i jo ikke baggrunden for sagen. Jeg ved godt at der bliver brugt nogle timer hvis den skal i retten - hvilket jeg ikke får hjem. Jeg har bare været så ærgerlig bagefter, de andre gange hvor jeg er blevet snydt på den ene eller anden måde, hvorefter jeg undlod at handle. Det kombineret med at kunden lige netop i denne sag ikke har gjort sig fortjent til at snyde mig bare for så meget som en øre, kan meget vel få mig til at tage den op i retten.

Så på den ene side kan jeg godt forstå som i skriver - omvendt må i forstå at der kan være visse grunde til at køre den hele vejen...

/ Emil

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Blücher:
...kan meget vel få mig til at tage den op i retten. Så på den ene side kan jeg godt forstå som i skriver - omvendt må i forstå at der kan være visse grunde til at køre den hele vejen...

Upåagtet hvad der står i loven omkring frister og gebyr størrelser så lyt til Fashion-Seller - vær glad og kom videre.

Det vil være alt for dyrt for dig for ikke at sige umuligt at anlægge en sag hos en retsinstans for, som jeg har forstået det, 200 dask.

Jeg kan godt forstå dig men sådan hænger verden desværre sammen.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:52

Hvis du virkelig vil bruge tid på det, kan du sende en ny rykker på 100,- som den sidste rykker. Husk at gøre opmærksom på at, ved manglede betaling - vil sagen blive overdraget til retslig inkasso. Herefter sender du den videre til et inkassobureau som så vil forsøge at få hentet dine penge hjem.

Danskeinkasso.dk er flinke, billige og effektive. Du betaler kun 2000 for et år, og kan sende dem så mange sager du måtte have.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04

du tager 700,-  i timen. Det vil sige at hvis du bruger over 18 minutter på den her sag, taber du et eller andet sted penge på det. Tag at kom videre i teksten og vær glad for, du har fået dine penge.

I øvrigt bør du helt klart informere om den slags på din faktura. Det er god kutyme.

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 22:16

Har været ude for lidt af det samme, det er sku træls med folk der er vilde for at få lavet noget.
Men så ikke har råd til at betale når opgaven er udført. Sad

www.nygaardmultiservice.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:14

Emil Blücher:

Så på den ene side kan jeg godt forstå som i skriver - omvendt må i forstå at der kan være visse grunde til at køre den hele vejen...

Jeg kan ik finde en eneste grund... At du overvejer at smide gode penge efter dårlige penge, er direkte dumt... Hva hjælper det at vinde over vedkommende, og få sølle 200 kr, hvis det ender med en regning på xxxx kr?

PS. Hvis du endelig har så mange penge, at du vil bruge dem på det her, så doner dem, da til nogle børn enten på sygehusene, som er ramt af kræft eller på anden måde har en svær dagligdag...
Der vil pengene være givet langt bedre ud end på et fjols!

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 00:25

Simon Tørring:

du tager 700,-  i timen. Det vil sige at hvis du bruger over 18 minutter på den her sag, taber du et eller andet sted penge på det. Tag at kom videre i teksten og vær glad for, du har fået dine penge.

I øvrigt bør du helt klart informere om den slags på din faktura. Det er god kutyme.

Jeg vælger dog at undlade at skrive det på min faktura, da jeg synes det virker lidt som om jeg anklager mine kunder på forhånd ved at skrive rykkergebyrs _lovgivning etc. på en faktura.. Jeg går ud fra at mine kunder og jeg har en 100 % god og ærlig relation, og at der selvfølgelig ikke bliver brug for rykkergebyr. Hvis man så får brug for det alligevel er det jo bare 3 x 100 kr. + inkasso. (Hvis man gider) 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)