Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode erfaringer med affiliate salg på wordpress søges

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har (som mange andre) en Wordpressblog, hvor jeg gerne vil prøve mig frem med lit affiliate-salg. Jeg tænker i første omgang på Amazons mulighed for at vise deres produkter og linke til dem - og derved få nogle procenter, hvis der bliver solgt noget...

Men jeg har ikke så stor erfaring med affiliate - og jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal implementere det i min Wordpressblog...

Jeg vil gerne have et "faneblad" hvor mine besøgende kan browse sig igennem produkter fra Amazon, som jeg har udvalgt - eller som passer til et bestemt emne. Det skal næsten ligne en webshop med en masse små thumbnails...

Men derudover, vil jeg også gerne udvælge bestemte produkter, som passer til de indlæg, der skrives, og som vises på samme post. F.eks., hvis jeg skriver en post om krøller i min beautyblog, så vil jeg gerne linke til produkter som specielle kamme og stylingsprodukter mv. fra Amazon til krøllet hår...

Jeg er ude efter tekniske råd om:

  • findes der plugins til wordpress, der kan "hjælpe"
  • Hvordan fungerer det teknisk i Wordpress, når jeg vil vise forskellige produkter på forskellige posts?
  • Har I flere gode råd vedr. affiliate salg?

Mange venlige hilsner,
Sandie

PS. Bloggen der er tale om, er min Beautyblog: Line of Beauty - http://www.lineofbeauty.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Word of advice. Husk på din målgruppe. 

Piger / Kvinder i Danmark har ikke det store kendskab til Amazon. Du vil få langt mere ud af at promovere danske webshops eller hjemmesider.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Magasin har et affiliate program hos tradedoubler. Det lyder umiddelbart som en god målgruppe for folk der læser beauty-blogs :-)

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... Hvordan fungerer det? Kan jeg selv bestemme præcist hvilke produkter, jeg vil annoncere med?

Fidusen ved Amazon var nemlig netop, at jeg kunne finde de beauty-produkter, der omtales i min post - og derved gøre linket yderst relevant...

Kan man også det med "tradedoubler"? eller er det mere "tilfældige" reklamer???

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandie Sørensen:

Hmm... Hvordan fungerer det? Kan jeg selv bestemme præcist hvilke produkter, jeg vil annoncere med?

Fidusen ved Amazon var nemlig netop, at jeg kunne finde de beauty-produkter, der omtales i min post - og derved gøre linket yderst relevant...

Kan man også det med "tradedoubler"? eller er det mere "tilfældige" reklamer???

 

På de fleste programmer hos TD kan du deeplinke til netop det produkt du ønsker. Så hvis du skriver et indlæg om en speciel creme, så kan du deeplinke til netop det produkt og tjene en procentsats af salget.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:

Word of advice. Husk på din målgruppe. 

Piger / Kvinder i Danmark har ikke det store kendskab til Amazon. Du vil få langt mere ud af at promovere danske webshops eller hjemmesider.. 

 

Jeg vil GERNE samarbejde med danske webshops, men jeg ved ikke om man kan gøre dette sådan lidt dynamisk alá Amazon... Jeg ved ikke ret meget om emnet, men jeg forestiller mig, at det er en del mere manuelt, hvis jeg skulle vise/linke til bestemte produkter i danske webshops, for så skulle jeg ind på deres side og finde et billede af produktet, som jeg skal uploade til min wordpress, og så skal jeg bla bla bla...

Men med Amazon får man vist bare et link, man skal sætte ind på sin side - og så vises både et billede, en title og måske også pris og andet. Dét er jo smart...?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:

Piger / Kvinder i Danmark har ikke det store kendskab til Amazon. Du

Er det ikke underordnet? Jeg handler selv hos Amazon.com - og kender flere som gør - er der noget belæg for "påstanden" om at Amazon ikke vil fungere i den sammenhæng/målgruppe?

Det er vel ligeså meget kvaliteten af det som beskrives, der skrives om som er eller kan være bestemmende for om det leder til et køb....

Lasse Burholt

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at hi-jacke tråden, men hvordan kan man se hvilke produkter de forskellige affiliate programmer tilbyder man kan reklamere for ?
Kræver det en tilmelding til dem først ? Og hvad så, hvis de ikke har de produkter man ønsker at reklamere for ?

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

På de fleste programmer hos TD kan du deeplinke til netop det produkt du ønsker. Så hvis du skriver et indlæg om en speciel creme, så kan du deeplinke til netop det produkt og tjene en procentsats af salget.

 

Perfekt!!! Jeg må undersøge dette med det samme. Der er ikke udgifter forbundet med TD er der?

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Ikke for at hi-jacke tråden, men hvordan kan man se hvilke produkter de forskellige affiliate programmer tilbyder man kan reklamere for ?
Kræver det en tilmelding til dem først ? Og hvad så, hvis de ikke har de produkter man ønsker at reklamere for ?

 

Jeg synes ikke du hi-jacher. Jeg synes dit spørgsmål er godt - og jeg vil også gerne have svar på det. :)

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)