Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RoboCare - hvem står bag?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ingen hemmelighed at serveren tilhører wasabi. Men hvis du kigger på deres hjemmeside under cases, eller work kan du se at de har lavet kampagner for rigtig mange organisationer.

Mange af disse organisationer kan af den ene eller anden grund have interesse i sådan en kampagne:

 - ATP + Arbejdernes Landsbank (pension vs. efterløn)

 - FOA, SF (spin, smædekampagne)

eller HK (same as above), robo-care's administrerende direktør hedder jo sjovt nok *H*eikki *K*ivisaari.

 

Der er mange muligheder, og alt for få ting der peger på en bagmand.

Et eller andet sted synes jeg faktisk at det gør det til en virkelig dårlig reklame. Alle folk forholder sig til, og taler om selve reklamen, men budskabet forsvinder fuldstændig. Det er vist en ommer lige meget hvem der står bag.

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu skrev jeg vist også den 'røde fløj' og det er jo lidt bredt, så at sige og mon ikke de fleste af de udmærkede organisationer som du næver falder ind under denne kategori :-)

- og LO er der da også en mulighed specielt når vi ved at de er gode til at digte i deres kampanger.

Jeg syntes egenligt ikke der er noget at diskutere med udgangspunkt i den robot kampagne.

For mig at se så er der nogle kreative personer i et reklamebureau som har fået overbevist den røde fløj om at det bare er en super ide at skrive til folks skræk for at miste den personlige kontakt i omsorgen for ældre og børn.

Måske vi i stedet skulle tage en debat om hvad man kan anvende teknologien til frem for at skræmme alle væk fra et fremskridt der kan hjælpe mange. Ikke at vi ikke skal diskutere etikken i at overlade noget af det som bredt betegnes som omsorg til at blive udført af 'robotter' men vi skal være åbne for mulighederne.

Det ville være fint om vi kunne få en debat i gang omkring hvor grænsen går for anvendelse af 'robotter'  i sundhedssketoren i stedet for at producere skræmmekampanger eller gættelege.

Vi må jo antage at der kunne opstå et par gode iværksætter firmaer med udgangspunkt i robotteknologi til sundhedssketoren.

De bedste kaffe hilsner fra Søren som er i gang med at udvikle en robot der kan løfte kaffekoppen så jeg i stedet kan skrive indlæg på Amino :-D

 

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:

De bedste kaffe hilsner fra Søren som er i gang med at udvikle en robot der kan løfte kaffekoppen så jeg i stedet kan skrive indlæg på Amino :-D

 

Sådan én har jeg, - hun hedder Susanne og er fra HK Wink

MIchael

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

så kom indlægget med i amino nyhedsbrev nummer 44 :) tillykke

.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hhmm... er der noget i vejen med linket?

Kan ikke få lyden i videoen til at virke.... den bliver bare ved med at spille en masse violin...!

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

For mig at se så er der nogle kreative personer i et reklamebureau som har fået overbevist den røde fløj om at det bare er en super ide at skrive til folks skræk for at miste den personlige kontakt i omsorgen for ældre og børn.

Hmm, jeg er lige flyttet tilbage til Danmark efter at have boet i udlandet i mange år, og kender ikke FOA, men jeg har lige kigget på deres hjemmeside (www.rigtigemennesker.dk) og kan se at de arbejder på at få ligeløn i Danmark - og jeg undrer mig over hvorfor det er "rødt" at ville have ligeløn?

Jeg synes også det er interessant at ikke særligt mange stiller specielt store spørgsmål til at I betaler meget høje skatter, samtidigt med at der bliver skåret gevaldigt ned, bla. på services til børn, unge og ældre - er danskerne virkeligt så autoritetstro som de umiddelbart virker til at være? :0)

Jeg mener, hvis der bliver skåret så meget ned på de områder hvor vi alle netop har, eller får, brug for omsorg, hvad går skattepengene så til?

Er der nogle der stiller spørgsmål til dette? Og, bliver man automatisk rød, hvis man gør?

Og hvorfor er alting så dyrt her i Danmark - hvor er konkurrenterne med gode kvalitetsvarer til mindre penge?

 

 

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne og velkommen tilbage til Danmark.

Susanne_:
Hmm, jeg er lige flyttet tilbage til Danmark efter at have boet i udlandet i mange år, og kender ikke FOA, men jeg har lige kigget på deres hjemmeside (www.rigtigemennesker.dk) og kan se at de arbejder på at få ligeløn i Danmark - og jeg undrer mig over hvorfor det er "rødt" at ville have ligeløn?

FOA er en fagbevægelse og de må siges at være placeret på den røde fløj pr. definition. Der er ikke nogen sammenhæng mellem at tilhøre en bestemt fløj og ønsket om ligeløn. Jeg tror du springer et par mellemregninger over i din slutning af denne relation. Jeg tror ikke at du kan finde mange der vil argumentere mod ligeløn uanset hvilken fløj de kommer fra. Du vil nok kunne finde forskelligheder i fløjenes opfattelse af hvordan man så opnår ligeløn.

FOA har med deres robot kampagne, som denne tråd er udsprunget af, forsøgt at skabe sammenhæng mellem et skræksenarie i indførsel af teknologi til omsorg og deres medlemmers arbejdssituation og forhold. Personligt syntes jeg at anvendelse af skræmmekampagnerne, uanset hvilket fløj du tilhører, er en forfejlet og populistisk metode. Netop denne robot kampagne har tilmed et noget mudderet budskab som for mig at se slet ikke er logisk. En helt igennem dårlig metode at formidlere nogle relevante synspunkter. Som andre i denne tråd også anføre, er resultatet nok bare at der er mere fokus på en gætteleg end holdningsformidling.

Susanne_:
Jeg synes også det er interessant at ikke særligt mange stiller specielt store spørgsmål til at I betaler meget høje skatter, samtidigt med at der bliver skåret gevaldigt ned, bla. på services til børn, unge og ældre - er danskerne virkeligt så autoritetstro som de umiddelbart virker til at være? :0)

Du skal nok ikke grave særligt dybt før du vil finder en del der stiller spørgsmål og en del kræfter der forsøger at ændre retningen, tilpasset netop deres individuelle holdning.

Susanne_:
Er der nogle der stiller spørgsmål til dette? Og, bliver man automatisk rød, hvis man gør?

Nej man bliver ikke rød fordi man stiller spørgsmålstegn til det offentlige budget. Dit tilhørs forhold, groft opdelt i rødt og blåt for nemhedens skyld, kan placeret efter hvilke spørgsmål du stille til det offentlige budget.

Susanne_:
- hvor er konkurrenterne med gode kvalitetsvarer til mindre penge?

Det kommer skam også, og nu ikke kun på almindeligt lønarbejde, men også i form af outsourcing af videntunge områder. Du vil finde en del IT virksomheder her på Amino som er placeret i lavtløns områder men har en kvalitet i deres viden og produkt der er på høje med eks. danske programmører.

Så noget kommer der til at ske, men hvilken fløj der kommer til at sidde ved roret og dermed de synspunkter disse ændringer gennemføres under, ja det afhænger af hvad du og jeg stemmer til næste valg :-)

Jeg håber at du kommer eller allerede gør, til at holder lige så meget af Danmark som jeg gør, både med de dårlige sider men så afgjort også de mange gode sider.

Jeg ville ønske at der fra politisk side blev sat meget meget mere fokus på iværksættere og deres muligheder for at etablere sig i Danmark og der bliver skabt nogle gode iværksætter betingelser - for det er sådan nogle som er her på Amino som nemt kan være afgørende for en stor del af Danmarks velfærd og fremtid.

Jeg vil også håbe at der på Amino kan samles kræfter til at skabe debat og måske der igennem påvirke vores politikere om det store håb der er i iværksættere.

De bedste rød/hvide kaffe hilsner
Søren

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spurgte en ansat på Wasabi og han var hverken til at hugge eller stikke i - hvilket man jo godt forstår egentlig.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)