Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakonto - indskud hvordan??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop oprettet et nemkonto til mit firma samt bestilt et tilhørende dankort hertil. Men hvordan gør jeg med mine udgifter. Jeg har f.eks. brugt ca. 8-900 på indkøb af varer for mine "egne" penge fra en anden konto, men er jo en realiseret  udgift over mit firma. Dertil kommer, at der jo pt. står o kroner på min firmakonto. Er det smarest at sætte et beløb ind, lad os sige 25.000 ind på mit firmakonto og så overføre de 8-900 kroner til denne firmakonto, hvis jeg eksempelvis ønsker at starte op med ca. 33-34000? Eller har I andre forslag til at holde styr på det.

Virker måske som et lidt banalt spørgsmål, men alt er relativt nyt!

Hilsen

Lone

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:45

Øhhh.. Ja......

Jeg tror du bliver nød til at udpensle det lidt!

Forstår ikke lige hvad formåelet er - og hvorfor.

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 18:57

Hvad formålet er?

Det er at holde bedst muligt styr på mine udgifter på een og samme konto. Og der begynder jo at komme minus på kontoen med mindre jeg sætter noget ind, så måske er det bare så såre enkelt, at jeg bare skal overføre en slat penge på den konto samt de penge jeg tidligere har hævet fra en anden konto, men brugt i firmaregi. Håber dette giver mening?

Hilsen

Lone

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:48

Hej

Ja, du giver selv svaret. Har du ingen driftsindtægter og samtidig investerer, må du betale af egen lomme.

Var det ikke en ide, at lave din NEM konto om til en driftskonto med kredit på eksempelvis 60K eller 80K.
Det tror jeg, at både du og din bank ser som en rigtig løsning.
Sådan startede jeg i sin tid.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)