Har hørt at kun 1 linkpr. side har ordenlig værdi? Hvis en side har 1.000 links fra samme side giver det ikke særlig meget.
Men links fra sider med rigtig god relevans har god værdi. Hvis det fks. er en blog, kan det så kun svare sig at have 1 link der fra, eller er det godt med flere evt. i hvert indlæg?
Håber i kan hjælpe mig :)
Christopher Roelann
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Det er godt at have flere links på samme domæne men på hver sin url. ligesom her på amino hvor hvert link tæller så længe de er på hver sin url. Sider med relevans er altid bedre da dette er inden for emnet.
1. Tilføje links på side, og så opbygge høj pagerank på den side med linkene.
2. Opbygge høj pagerank på siden og så tilføje links derfra.
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Jeg har faktisk ikke testet det, men det mest logiske ville være punkt 2, da man så overføre noget af den pagerank til de sider man linker til. Men lad være med at tænke så meget på pagerank.
Hvis andre har lyst til at byde ind med mere info om det, så er de velkommen til det :)
Det gør ikke rigtigt nogen forskel hvis du har 10.000 links til side X fra side Y. eller om du blot har 1.
Et link fra side Y til X er stort set nok. - Der er dog et andet aspekt i at ha 10.000 links fra side X til Y er naturligvis visibiliteten ved at ha så mange links, og der vil naturligvis skabe mere traffik. Så på den måde er der naturligvis en idé i at ha mange links på samme domæne.
Et link på www.yyy.com/directory1/ et link på www.yyy.com/directory2/
gir dig ikke højere pagerank end 1 enkelt på yyy.com.
1. Tilføje links på side, og så opbygge høj pagerank på den side med linkene.
2. Opbygge høj pagerank på siden og så tilføje links derfra.
Svaret er 1)
Google er mistænksomme over for sider links der tilføjes sider (URL'er) længe efter siden er oprettet. Når links købes og sælges bliver links tilføjet sent efter siden er oprettet. Da de ser ned på link-køb er der ingen grund til at efterligne dette mønster, når det kan undgås.
Svarene på mange af dine spørgsmål kan udledes ved at stille spørgsmålet "hvordan dukker links op til sites, hvor formålet IKKE er at manipulere søgemaskinerne". Hvad forekommer mest naturligt, 1) eller 2)?