Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilsigelse til udlægsforretning hos SKAT

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en betalingsordning med SKAT, som jeg skylder ca. 45.000,- kr til moms og A-skat.

Som afdrag betaler jeg 5000,- kr. pr. uge. Ordningen har fungeret i ca. en måned.

Nu har jeg fået en tilsigelse til udlægsforretning. Årsagen er at SKAT vil have sikkerhed for gælden på de 45.000 kr. (som er 35.000, når udlægsforretningen afholdes)

Er dette normalt, når jeg nu har overholdt aftalen, ikke har fået ny gæld efterfølgende og når gælden er så relativ lille?

Hilsen Ka

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14

Hej!

Hvis du har overholdt aftalen.....er det ikke normalt.

Men tag en snak med SKAT, og fremfør din argumentation.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:23

Skat plejer altid, at være til at snakke med, og kan man afdrage sin gæld over rimelig tid, som i Skats verden er ca. 1 år.  

Og overholder man sin aftale, virker det meget mystik at Skat sender en tilsigelse. Nok en automatisk generet EDB-udskrift.

Så ring til Skat inddrivelse og få den lille sag ud af verden.

Med venlig hilsen

Brian Damm

BK-Regnskab

Merianhaven 16

4330 Hvalsø

Tlf.: 43 45 89 98

Mobil: 22 90 99 11

e-mail: brian.damm@bk-regnskab.dk

www.bk-regnskab.dk

Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 13:30

Hej Peter og Brian.

Jeg har skrevet til fogeden og fået dette svar:

"Uanset om der er indgået en aftale, skal der ligge en sikkerhed for restancen. Det er ganske almindelig når der skyldes til det offentlige"

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:31

Kajojeba:
Er dette normalt, når jeg nu har overholdt aftalen, ikke har fået ny gæld efterfølgende og når gælden er så relativ lille?

Som nævnt er dette ikke "normalt". Det er en mulighed som SKAT har jf. inddrivelsesvejledningen. Hvordan denne regel administreres er som oftes op til den enkelte foged.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:39

Kajojeba:
Uanset om der er indgået en aftale, skal der ligge en sikkerhed for restancen

Så vidt jeg husker står der i SKAT's vejledning - så er teksten noget i stil med "så vidt muligt bør der fortages udlæg for det skyldige beløb"....

Bør er ikke det samme som skal - Argumenter der taler for din sag er beløbets relative beskedne størrelse, afdragsperiodens længde mv. i forhold til omkostningen ved en udlægsforretning.

Men jeg ville ikke tage noget større slagsmål hvis de satte sig på bagbenene. SKAT har hjemmel til denne praksis.

/Henrik

Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 14:00

Hej Henrik.

Nej, jeg tør ikke tage noget slagsmål med SKAT, men undrede mig bare ..... man hører jo hele tiden om, hvor travlt de har. Det kan jeg så godt forstå Confused

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:07

Driver du det som personligt eller som ApS? Jeg har  set nogen køre videre i et A/S i næsten 2 år med konstant og voksende gæld til SKAT. Spekuler bare på om der er forskel.

Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 14:18

Hej.

Virksomheden er personlig ejet. I tifældet her, tror jeg SKAT kører en lille personlig "magtdemonstration".

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 15:20

Hej

Det er også min fornemmelse. Der flere penge i at komme efter privatpersoner. Selskaber kan lukke, har en revisor som er modspiller og betaler typisk en lavere skatteprocent.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)