Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen konkurrence- eller kundeklausul

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte egen virksomhed. Jeg har har aldrig skrevet under på hverken en konkurrence- eller kundeklausul, men har forstået at jeg uanset dette alligevel skal være varsom med at basere min evt. fremtidige indtægt i eget firma, på kunder der er fulgt med fra mit nuværende arbejdssted.

Det skal præciseres, at flere af de kunder som jeg formoder vil følge med mig til mit eget firma, er kunder som også er fulgt med mig fra forrige ansættelser/jobsteder - altså har indehaveren af mit nuværende firm/arbejdssted i snart mange år haft benefit af at kunderne er fulgt med mig. Andre kunder, er kunder som jeg har mødt gennem nuværende ansættelsessted, men det er også kunder som kun har haft kontakt med- og er blevet serviceret af undertegnede.

Jeg er ret sikker på at stort set alle mine kunder vil bryde sig bedst om at følge med mig til mit evt. eget firma, men er jeg på gyngende grund - uanset  om jeg gør noget aktivt eller ej, for at gøre disse kunder opmærksom på at jeg evt. starter for mig selv. 

Det skal måske også præciseres, at mit nuværende firma ikke kører alt for godt, og at indehaveren har "truet" med en fyreseddel med mindre der sker mirakler - han har ligeledes omtalt muligheden for at sælge eller alternativt lukke firmaet.

Håber at nogen ligger inde med lidt fakta, eller gode råd om hvordan jeg undgår at rode mig ud i noget skidt.

På forhånd tak

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)