Debatten om atisme og sognebladenes evne til at lære blinde at køre bil vil jeg holde mig uden for, men jeg kan da godt lige sætte et par begreber om Nej Tak-ordningen på plads. Post Danmark beskriver det meget flot på deres hjemmeside, som desværre kun tillader link til forsiden. Reklamer - Nej tak: Reklamer og gratis aviser - Nej tak: For begge ordninger gælder det, at alle distributører er forpligtet til at respektere dit "nej tak". Du skal dog være opmærksom på, at nogle forsendelser ikke er omfattet af de to ordninger, og de vil derfor blive omdelt til alle. Det er f.eks. information fra stat, regioner og kommuner. Det samme gælder politisk valgmateriale, materiale fra velgørende organisationer og kirkeblade. Desuden modtager du information af almen samfundsmæssig interesse, f.eks. fra vandværket, hvis det lukker for vandet i en periode. Mit eget blad, Gang i Lokalområdet, er godkendt af forbrugerombudsmanden til ikke at respektere det blå mærke, mens jeg selvfølgelig ikke kan undgå at respektere det orange. For at opnå dette har Forbrugerombudsmanden vurderet nogle eksemplarer af bladet ud fra, en masse kriterier - f.eks. om det reelt er et skrift af almen karakter eller om det reelt er en reklame. Min dækning med min. 50% redaktionelt stof fandt altså nåde for hans strenge blik. mvh Hans |
Hej Hans, Tak for den klarhed! Jeg syntes bare det er irrelevant for mig at modtage sogneblad når jeg ikke er kristen og ikke ønsker infomation om det, og syntes ærligtalt i 2010 at man burde lære at skælne mellem religion da det er blevet mere delt op.
Jamen hvad definere reklame? må jeg aflevere Atiest infomation til folk? IKKE at jeg har det i sinde men mere sådan en modsætning til kirkens infomation.