Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af online virksomhed

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer! 

Jeg går til dagligt på HHX og slår hul på mit 3. år her efter sommeren.

Jeg har i lang tid kunne tænke mig, at starte en internetvirksomhed, ved godt at begrebet er enormt bredt.

Men, Men, Men... hvis i kunne komme med nogle gode råd til hvad jeg skal sælge, hvad kunne være godt at starte? Hvilke områder har størst success? (nystartet online virksomheder).

Mig og en god ven overvejer, at starte en online tøjbutik (godt eller dårligt?)

konkurrencesituationen? - hvor skarp er konkurrencen?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 00:14

Hej,

nu spørger du om, hvad vi andre mener du skal sælge.

Jeg vil vende den om. Hvad interesserer du dig for, og hvad ved du noget om? Hvis du ikke kender noget til det forretningsområde som du vil starte med, bliver det meget svært.

Både at få succes, samt at holde interessen ved lige.

Med hensyn til tøjbranchen, kener jeg den ikke så godt, men efter hvad jeg har hørt rundt om her på Amino, så er det en meget hård branche, hvor online butikker åbner og lukker hver dag.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 00:41

Hej der. 

Jeg er helt enig med Per mht. at vælge et område hvor du måske selv er målgruppen. Det giver dig et bedere billed af hvordan din webbutik skal forme sig. Som jeg kan læse går du HHX og må derfor være forholdsvis ung. Jeg synes derfor at du skal vælge et produkt/produktgruppe som er relevant for personer på din skole (generelt HHX). Hvad kan folk lide og har brug for på HHX? 

Hvis du nu beslutter dig for, at vælge en produktgruppe som er relevant for folk på HHX, så er det også en bonus, at du kan møde dine kunder "face to face", hvilket giver dig en større troværdighed. 

Jeg går på HTX så jeg ved ikke helt hvilke produkter der er relevante for jer HHX'er. Men jeg kan forstille mig produkter som ure, businessmapper, businesstaske.... tja sådan set alt der er relateret til order business. Hehe.

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 10
Skrevet kl. 12:58

I har begge nogle gode råd!

- Men tror i at det ville være det rene "selvmord" at kaste sig ud i en online tøjbutik?

og ved i hvad der er "hot" på internettet lige pt., altså hvad sælger? godt (helst nicheprodukter).

på forhånd tusind tak.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

ebusiness:
- Men tror i at det ville være det rene "selvmord" at kaste sig ud i en online tøjbutik?

Hvis du har gjort dit arbejde godt nok, så vil du også selv vide om det vil være "selvmord" eller om du kan få kunder

ebusiness:
og ved i hvad der er "hot" på internettet lige pt., altså hvad sælger? godt (helst nicheprodukter).

Igen..... du skal gøre dit arbejde godt nok, så burde du også vide hvad der er "hot" lige nu.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:28

Niels:

ebusiness:

Hvis du har gjort dit arbejde godt nok, så vil du også selv vide om det vil være "selvmord" eller om du kan få kunder

ebusiness:

Igen..... du skal gøre dit arbejde godt nok, så burde du også vide hvad der er "hot" lige nu.

Nu søger trådstarter jo råd og oplysninger fra mere erfarne erhvervsfolk. Jeg tror enhver undersøger forholdene så godt man nu kan og lidt mere. Her tænker jeg på dialog/ råd fra folk i branchen. Selvfølgelig har han sikkert undersøgt internettet m.m. og som er en helt naturlig ting at tage kontakt, bl.a. i dette forum, til andre mennesker der sidder og arbejder med det dagligt.
Ikke for at lege politibetjent, syntes jeg dog ikke at man skal dømme folk på forhånd.

Om det er det rene selvmord med en tøjbutik? Tjooo.. Der er meget hård konkurrence og netop tøj udgør størstedelen af alle webshops. Derfor vil jeg ikke anbefale tøjbutik, medmindre du kan tilbyde noget yderst specielt.

Hvad er hot? FlashMob! Nej du.... Start du noget som du har interesse i og kan blive en niche for netop dig.
Alle de ting som folk hele tiden har brug for, har størst konkurrence (Mad, tøj, computer, møbler, fjernsyn og radio, biler osv.) Find noget specielt, som stadig sælger godt.

Held og lykke med fremtiden.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 13:36

Hej ebusiness. Først og fremmest: Velkommen til Amino!

Dejligt med en mere der har iværksætter-drømme! Jeg mener, som nogen andre i tråden her, at du skal spørge dig selv:

- Hvad har jeg interesse i?

- Hvad ved jeg noget om?

- Hvad kunne jeg godt tænke mig at vide mere om?

- Kan jeg skabe et personligt brand dertil?

Mht. tøjbranchen er det en dum idé at begynde på. Tøjbranchen er som salg af hardware - Konkurrencesituationen er rigtig hård.

Vælg hellere noget andet, tænk eventuelt ud af boksen ;-)

Du må endelig spørge mere ind hvis du går med mere på hjertet!

Held og lykke med det hele.

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 10
Skrevet kl. 14:17

Mange tak for de gode råd, igen igen!!

- Ja, det er nemlig gode idéer og råd, som jeg søger gennem dette forum. Da jeg som sagt forventer, at en meget stor del af Amino-brugerne har mere forstand på det lige nu og her end jeg har, og derfor kan hjælpe mig godt på vej til en god start. Der skal selvfølgelig investeres en masse tid på projektet, og det er jeg da også helt klar over. Men, men, men det er nu en god ide med et stærkt fundament og al den baggrundsviden jeg kan bruge ;)

& Til Frederik Grønholdt Petersen, tusind tak for de gode råd. Men mht. hvad jeg har interesse i og godt kan lide, er det lidt svært at koble det sammen med en evt. online virksomhed. Da jeg simpelthen har så svært ved at finde ud af, hvad jeg virkelig gerne vil sælge. Problemet er sådan set, at jeg har svært ved at liste en række kategorier op og på denne måde vælge gennem noget brainstorming osv.

derfor evt. gode ideer til produkter ville være guld for mig, da jeg på denne måde kan tage stilling til de forskellige ideer og på denne måde måske kan komme tættere på hvad det egentlig er jeg gerne vil sælge!

- på forhånd tak herfra!

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 14:22

ebusiness:

.. og ved i hvad der er "hot" på internettet lige pt., altså hvad sælger? godt (helst nicheprodukter).

Det er ikke for at lyde egoistisk, men hvis man har en idé om hvad der pt. er en rigtig god forretning, så er det de færreste, der giver de mange penge videre, det måtte medføre, men i stedet kaster sig ud i det selv. Ligeså hvis man allerede er inde i markedet, så er det ikke just en positiv ting, at få flere konkurrenter ind på kroppen.

Jeg er bange for, at du må tænke i egne baner, og nå frem til med dig selv, hvad du godt kunne tænke dig at lave, og om det derefter kan blive en fornuftig forretning.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 14:26

ebusiness:
Problemet er sådan set, at jeg har svært ved at liste en række kategorier op og på denne måde vælge gennem noget brainstorming osv.

Går du til noget sport? hvilke fag kan du lide i skolen? Laver du noget frivilligt arbejde? Interesserer du dig for politik? Har du en eller andet fed hobby? Kan du fremmedsprog - Kan du oversætte tekster?

Du er velkommen til at smide alle dine idéer her på amino, så er jeg sikker på at der en masse der vil hjælpe!

Du kan også sælge en ydelse istedet for et fysisk produkt?

Håber det hjælper lidt på vejen :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)