Hej venner Problem: Mål: Haves:
Nødvendigt:
Optimalt hvis vi kunne få:
Worst Case
|
Vil du etablere et webhosting firma baseret på en almindelig internetforbindelse uden redundans?
Det lyder helt hen i vejret i mine øjne, for det lyder for mig som om at du opfordrer til at drive det hos nogen privat eller i deres virksomhed, men hvor der ikke er special som sådan i hosting eller decideret faciliteter til det.
Der findes 1 milliard billige og sågar også gratis webhoteller. Fælles for mange af dem er at de tekniske forhold ikke er gode nok, hvilket i sidste ende vil afspejle sig i service/nedetid eller andre tekniske problemer.
Og uanset hvad, så tvivler jeg på at du kan konkurrere mod de andre på prisen, du skal godt nok langt ned hvis du skal gøre det billigere end dem som tager fx 5-10 kr. pr. md. for et webhotel. (som vel at mærke kører i et professionelt hosting center).
Måske misforstår jeg dit koncept eller intentioner, men i så fald du ønsker at etablere billigst mulige driftsomkostninger, så tror jeg uanset hvad det vil blive billigere i sidste ende at finde et billigt hostingcenter. Evt. i udlandet / tyskland, hvis prisen skal rigtig langt ned.
Du kan hurtigt spise en hel del af budgettet i strøm alene, det er normalt inkluderet med i prisen i et hosting firma. jeg har set hosting priser i hosting centre alt fra kr. 300,- pr md. og opefter (hvilket jo nærmest kun lige er nok til strømforbruget), hvor det typisk hurtigt koster et par tusinde for noget ordentligt professionel kvalitet.
Men kan du nøjes med den dårligste placering og ringeste forhold i et hosting center, kan der være mulighed for at de vil tage dig ind til en billig pris.