Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spil med her!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu tales der meget om, at iværksættere skal være innovative. Derfor kan vi vist prøve med at spille:

IVÆRKSÆTTERSIMULATOREN

GIV DET EN CHANGE, PEOPLE!

Idéen går ud på at give besvare forrige indlægs "problem" og så komme med et nyt problem.

Eksempel:

Indlæg 1:

Du driver en e-forretning og sælger sko. Pludselig  sætter det konkurrerende firma priserne drastisk ned, og dit salg falder.

Hvad gør du?

Indlæg 2:

Jeg sætter kvaliteten på mine sko op og giver en gratis gave ved køb af sko hos mig.

Du driver et mindre IT-virksomhed, men der opstår brand og det projekt, som dit firma laver for et andet firma er gået i vasken. Fristen for at aflevere projektet er i morgen.

Hvad gør du?

Osv...

Jeg starter:

Du har lige startet et nyt firma op, som sælger kvalitets-kaffekopper. Alt går strygende indtil, at fire ud af de seks medarbejdere sygemelder sig pga. influenza. Du har en stor leverance i morgen til en ny kunde og de resterende to medarbejdere kan ikke lave kaffekopper nok til at du kan nå at lave leverancen til tiden.

Hvad gør du? :P

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 19:51

Come ooon, people!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:59

Alei:

Du har lige startet et nyt firma op, som sælger kvalitets-kaffekopper. Alt går strygende indtil, at fire ud af de seks medarbejdere sygemelder sig pga. influenza. Du har en stor leverance i morgen til en ny kunde og de resterende to medarbejdere kan ikke lave kaffekopper nok til at du kan nå at lave leverancen til tiden.

Hvad gør du? :P

Fyrer de 4 medarbejdere og skynder mig at sætte virksomheden til salg på Amino med teksten: Spændende produktionsvirksomhed til salg! Vi har lige skåret 60% af lønudgifterne samtidigt med vi har øget omsætningen. Sælges pga. sygdom.

Skype-Giggle

P.S. Samtidigt vil jeg så lave et opslag med teksten "Undervisning i procentregning søges" Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 20:00

lol

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:03

Du må da godt nok kede dig, hvis du har tid til at sidde og lave det her :)

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 20:19

ilas:

Du må da godt nok kede dig, hvis du har tid til at sidde og lave det her :)

Egentlig ikke. Jeg tror, at det bliver MEGET inspirerende at få de forskellige problemstillinger og forskellige metoder til at tackle dem!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:15

Alei:
Egentlig ikke. Jeg tror, at det bliver MEGET inspirerende at få de forskellige problemstillinger og forskellige metoder til at tackle dem!

God idé... Men det bliver bare hurtigt til en lang liste af trivialiteter... Som f.eks. dit eksempel med skoene - jamen jeg sætter da bare kvaliteten op og giver en lille gave med. Jo jo... Men hvor mange, der sælger sko på nettet, har lige indflydelse på kvaliteten? Og selv hvis man har indflydelse på kvaliteten af sine produkter kan det jo være en sindssygt stor udgift, at omlægge sin produktion - i yderste konsekvens så stor, at man går på røven med det. Særligt i disse tider, kan man vel godt forestille sig det kunne knække nakken på en del små virksomheder, der er presset på prisen, hvis de skulle til at kaste penge efter produktudvikling og re-branding af deres produkter.

Pointen er at...jo, det kunne sikkert være meget sjovt... Men det er bare alt for nemt, at sidde her og kloge sig... Står man med lageret fyldt med sko og naboen dumper priserne kan man nok ikke bruge tråden til det store :)

Så hvorfor ikke gøre det mere konkret? Har du stået i en eller anden svær situation og fundet på en smart løsning, som kunne være relevant og ikke mindst mulig for andre?

Se dét kunne være interessant og utroligt inspirerende....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)