Nu tales der meget om, at iværksættere skal være innovative. Derfor kan vi vist prøve med at spille:
IVÆRKSÆTTERSIMULATOREN
GIV DET EN CHANGE, PEOPLE! Idéen går ud på at give besvare forrige indlægs "problem" og så komme med et nyt problem. Eksempel: Indlæg 1: Du driver en e-forretning og sælger sko. Pludselig sætter det konkurrerende firma priserne drastisk ned, og dit salg falder. Hvad gør du? Indlæg 2: Jeg sætter kvaliteten på mine sko op og giver en gratis gave ved køb af sko hos mig. Du driver et mindre IT-virksomhed, men der opstår brand og det projekt, som dit firma laver for et andet firma er gået i vasken. Fristen for at aflevere projektet er i morgen. Hvad gør du? Osv...
Jeg starter: Du har lige startet et nyt firma op, som sælger kvalitets-kaffekopper. Alt går strygende indtil, at fire ud af de seks medarbejdere sygemelder sig pga. influenza. Du har en stor leverance i morgen til en ny kunde og de resterende to medarbejdere kan ikke lave kaffekopper nok til at du kan nå at lave leverancen til tiden. Hvad gør du? :P |
Come ooon, people!