Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv hvor de piver

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Igår var der vist en 55.000 fans, idag er der små 62.000.

http://www.facebook.com/nejtilpakken (Nej Til Pakken)

Jeg synes da heller ikke at det er fedt at Danmark skal spænde livremmen ind, men hvis I ser på hvad folk skriver er det kun om hvad samfundet burde gøre for dem, og ikke hvad de burde gøre for samfundet.

Sjovt at der er så mange i Danmark der bare gerne vil ha' og forventer dette skal være en menneskeret. Jeg synes istedet for at man skulle se lidt mere på hvad man vil gi'.

Selvfølgelig skal vi hjælpe de svageste i samfundet, men det ville da være rart om vi kunne definere hvad det vil sige at være svag/fattig. Personligt finder jeg det underligt at skulle have penge fra samfundet fordi jeg vælger at sætte børn i verden, men samtidig skulle betale verdens højeste skattetryk på mit arbejde. Så fint med en grænse på 30.000 for børnepenge, hvis man ikke har råd til at sætte børn i verden i Danmark hvor så meget er støttet og alle kan få betalt deres uddannelse, så burde man måske nøjes med et par unger istedet for 5.

Så gud hvor er det trættende at gå igennem "væggen" på facebook siden og se alle dem der bare kræver af samfundet, men glemmer at de er en del af det.

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 15:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig i det du skriver der!...

Folk har mange "kvaler".. De har mange idéer til hvordan alt kan blive bedre, men hvis man bare kan tænke lidt, er det KUN ting de for udbytte ud af! ..

- Ligesom de folk der lever på "falske" penge.. Ergo, dem der får penge for at gå hjemme og lave ingenting. Kom da igang, tag nogle chancer, ellers kommer i aldrig videre! ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:24

Du glemmer bare at vi som samfund har brug for at der er mennesker der får mere end 2 børn og at det at få 2 mere end 2 børn typisk også medfører en lavere grad a karriere mulighed.

Havde vi ikke haft børnepenge systemet i DK havde vi nok ikke kunne holde fødelsestallet på 1.6 børn per 2 voksne i de lave perioder som hidtil men havde været nede på 1.2-1.3 som i nogle andre europæiske lande.

Så kan man selvfølgelig mene at det ikke er noget problem da vi jo bare kan importere arbejdskraft ude fra til at finansiere semfundet frem over - men vil vi så det som samfund?

Hvis et barn koster 1.2 millioner ca fra det er 1 til 18 år = så koster 4 børn altså knap 5 millioner over 18 år.

Der skal vist alligevel noget af en indtægt til.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:34

Ronnikc:
Havde vi ikke haft børnepenge systemet i DK havde vi nok ikke kunne holde fødelsestallet på 1.6 børn per 2 voksne i de lave perioder som hidtil men havde været nede på 1.2-1.3 som i nogle andre europæiske lande.

Grænsen sætter først ind ved 3 børn så der er rigelig plads til at hæve gennemsnittet på 1,6 Smile

Men nu er børnepengene jo også kun en lille del af pakken. Det var mere den meget kedelige tone jeg ikke syntes om på FB siden.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Nogle mennesker elsker bare at være på tværs. Oppositionens alternativ er at bruge endnu flere penge, og deres plan indeholdt ingen konkrete bud på, hvordan vi betaler gælden af. Pakkens indhold er for mig at se fuldstændig underordnet. Uanset hvor der bliver sparet, vil folk beklage sig. Men faktum er, at der SKAL spares, og så må vi tage det i stiv arm. De fleste danskere har det så godt, at de roligt kan tåle at spænde livremmen lidt ind.

Det er sjovt. Når vi taler fattigdom og pinsel i andre lande, så er det noget med at bo på gaden eller spise grød tre gange om dagen.

I Danmark er fattigdom når man ikke kan købe en iPod til alle sine teenagebørn; når vi kun har råd til to fladskærme, ikke tre; når vi ikke kan rejse 2-3 gange om året og når vi er nødt til at spise havregrød istedet for cornflakes til morgenmad. Med andre ord materialistisk fattigdom. Fornødenhederne klarer staten for os: Vi vil altid have tag over hovedet, altid have varme på radiatoren og altid have mad på bordet.

Jeg bare generelt træt af danskere, der piver. Vi skal være glade for, at tingene ikke er værre, end de er.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:08

Danmark skal spænde livremmen ind, ingen tvivl om det, uanset hvilke spareveje man går vil det altid være upopulært hos nogle.

Men denne uambitiøse bogholder sparepakke har et par ugennemtænkte brist, fleksibiliteten på det danske arbejdsmarked får et skud forboven med nedsættelsen af dagpengeretten til 2 år, fleksibiliteten har netop gået på at jobskifte frivilligt eller ufrivilligt har kunnet foregå relativt risikofrit, med en lang dagpengeperioderet.

Når længden på dagpengeperioden halveres skal medarbejdere og fagforeninger kræve større ansættelsessikkerhed og så nærmer vi os nogle stive arbejdsmarkedsforhold, som kan blive en belastning for den sarte danske konkurrenceevne, her er stor risiko for at der er scoret et selvmål af regeringen.

Man kunne have sat betalingen til akasserne op og gjort alt muligt andet men at forringe fleksibiliteten på arbejdsmarkedet det er meget uklogt. Man piller her ved en af hjørnestenene for den danske velfærdsmodel, det gælder både økonomisk og arbejdsmarkedspsykologisk.

Vi skal ikke pive, men vi skal kritisere når der bliver lavet politisk makværk.

De bedste hilsener

Italien Finn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:49

Ronnikc:

Du glemmer bare at vi som samfund har brug for at der er mennesker der får mere end 2 børn og at det at få 2 mere end 2 børn typisk også medfører en lavere grad a karriere mulighed.

Hej

Uanset hvordan man vælger at dreje, det med børn. Så er det ikke alle som man ønsker der skal have børn. For det danmark vil få brug for i fremtiden, er folk med en højre uddannelse. Og om man kan lide det eller ej, så viser det sig desværre at de lavt uddannede's børn desværre ikke får de uddannelser.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:32

Primært er jeg enig med dig Rasmus! - dog synes jeg det er super med de forældre der vælger at få mere end to børn = de er jo vores fremtidGeeked

Har vi 1 kr og bruger 0,50 kr, så er der 0,50 kr tilbage!

Har vi 1 kr og bruger 1,50 kr, så mangler vi 0,50 kr

I min model af verden kan jeg kun bruge mine penge 1 gang, og jeg er af den samme mening når vi tager DK "in general" Vi kan så altid tage en god dialog/discussion om hvordan vi skal bruge de penge der er.

Et af konsekvenserne ved det velfærdssamfund vi har, er at gennem en del år er vi blevet vænnet til at systemet er til for os og ikke omvendt - nu er der bare ikke så mange penge i systemet..... så:

• Hvad er vores virkelighed lige nu?
  • Hvad kan vi få ud af det vi har?
  • Hvad kan vi selv - hver især - gøre så vi får det som vi gerne vil have det?

Jeg mener BESTEMT vi skal hjælpe de der har behov for det - ingen tvivl! men hvor går grænsen?

Hvad er gevinsten ved at vi måske i langt større udstrækning selv skal tage for vores liv og situation?

Hvad er det værste der kan ske hvis vi måske ikke længere har råd til at give 1600 kr for et par cowboybukser? 

Det at forholde sig til den virkelighed der er (om vi kan lide den eller ej) og selv tage ansvar, oplever jeg, at der giver en rigtig dejlig glæde indeni. Så jeg tænker lige:

Hvordan kan vi blive bedre til at se det store i det små?

Og når jeg skriver som jeg skriver, vil der naturligvis altid være nogen der, i den periode vi har, bliver uskyldig ramt, men det er stadig en virkelighed om vi kan lide den eller ej (som hvis vi bliver syge)

Så hvordan ser vi glasset lige nu: halv tom - eller halv fuld?

Lad os se hvad vi kan få ud af det her, ved at "gribe i egen barm", tage ansvar for os selv og så hjælpe hinanden.

Dbh

Sanne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)