Hejsa Nu er der jo meget debat omkring fragt når vi snakker webshops, og det er vel egentlig vældig logisk. Men jeg har egentlig et spørgsmål i den forbindese. Spørgsmålet er nu mest af nysgerrighed, men hvem ved hvad nysgerrighed kan føre med sig :) Men hvor i landet kommer de fleste der handler på din webshop fra? Mange vil sikkert sige København og de øvrige storbyer som en selvfølge, men jeg har en teori i hovedet om det måske langt fra er tilfældet, og er lidt nysgerrig efter om min teori er rigtig, så hvis diverse webshopejere evt. har noget statistik i vil dele kunne det være sjov læsning. Gerne en oversigt med antal købere pr. postnummer. Men nu er det jo selvfølgelig at afsløre lidt meget forretningshemmelighed, men så gerne omregnet i procent. Og for at få et ordentligt billede, skal man gerne være rimelig etableret webshop, med mere end en pakke om dagen. Men alle er selvfølgelig velkomne med indlæg/statistik. Jeg har bare en teori om at storbyerne har så mange butikker og et så stort udvalg i mange brancher, at webshopkøberne måske mere befinder sig i de mindre og mellemstore byer, hvor antallet af butikker og fysisk udvalg er mindre, og dermed længere til de store butikker med det store udvalg. Har man alle butikker i gåafstand, køber man måske ikke nødvendigvis på nettet. Men det er som sagt en teori som jeg gerne vil have be eller afkræftet. Selvfølgelig er der så mange flere mennesker i københavn osv, det skal selvfølgelig også med i billedet. Men er der nogen der har reel statistik de vil dele i en eller anden form er jeg meget nysgerrig. MVH |
Udemærket spørgsmål - ser gerne om der skulle være en som ved hvor man kan finde lidt samlet statestik over web salg.
.