Jeg sad lige og surfede noget late-night Amino, og faldt over et indlæg hvor en web-biks tilbød websites til 2000 kr., debatten var heftig og rasede over 6 sider plus. Så kom jeg til at tænke på vores egen biks, og hvordan vi har tjent penge igennem de efterhånden mange år vi har eksisteret. Vi har selv forsøgt os, i billig-genren med designpakker. Men samtidigt laver vi også en del lidt større projekter. Det sjove er at vores største ordre, er minimum tre gange så stor som hvad vi samlet har tjent på billig-markedet. Men vi har brugt langt mere tid på de billig-løsningerne. Så kan man spørge sig selv hvordan det kan være. Og svaret ligger i kundetyperne. Man kan groft opdele kunder i to segmenter, dem der forsøger at spare sig rige og dem der forsøger at investere sig rige. Dem der forsøger at investerer sig rige, er typisk relativt velhavende i forvejen og omfatter f.eks. top 500 af danske virksomheder. Deres fokus er typisk på at nå et mål der øger indtjeningen med meget mere end de investerer. Deres fokus er typisk på kvalitet og på at nå målet, derfor betaler de gladelig for at få de rigtige mennesker på opgaven. Derfor er jeg rigtigt glad for at se at bredden af website udbydere på Amino går aggresivt efter de dårlige kunder. Så er der mere til os. Jeg håber aldrig de opdager det, for med alle de evner og den ihærdige der er tilstede, kunne det godt blive et problem for os, der lever af de lækre kunder. |
Kunne ik være mere enig... Det er jo lidt, som tilbudsjægeren vs den faste Bilka kunde...
Alle ved hvem det er, som gavner bundlinien i supermarkedet! ;D