Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plasma eller Lcd tv ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er i forvirret.. vel ingen hemmelighed ;-)

Jeg er rundt paa gulvet om hvad jeg skal vaelge. Det skal mest bruges til at se TV paa. DVD film engang imellem men mest alm TV.

Jeg har et NAN L70 andlaeg som jeg skal kunne have tilsluttet.

Men Hvad skal man vaelge. I dag er Plasma vel lige saa energy venlig som LCD eller? Og Holdbar? Skal vaere min 100 HZ?

Haaber at der er nogen kloge folk herinde som har en masse forstand paa TVer. Nu er Bella jo braendt ned saa jeg har set paa et LG 42PJ350 SLIM 499 euro ( plasma ) og Sony KDL40BX400AEP 599 euro ( lcd ) og mange mange flere. En saelger sagde at han ville vaelge Sony da det var et mere sikkert/holdbart  og LCD da Plasma var mere "skrobeligt" men hvad ved jeg..?

Set paa nogen fra TELEFUNKEN og THOMSON, er det nogen man kan stole paa? Telefunken lyder som et maerke fra Aldi.

Og Phillips 42PFL5604H..

Er det bare en smags sag med Plasma eller LCD lidt som Mac eller Pc Eller er det vitterligt stor forskel mere? ( ok maaske daarlig eksmpel med Mac og Pc da MAC jo tydeligvis er bedere ;-) )

mvh Anders

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:47

Ville egentlig gerne svare dig, lige indtil du skrev det med at Mac er bedst ...

Spøg til side, jeg har selv et Pioneer Plasma, mega god billedkvalitet, men dyrt og strømforbrugende.

Det er købt for 5 år siden og efterhånden er LCD så meget med, at plasma kun er for dem, der ikke kan få sortniveau nok. Cool

Du kan med fordel kigge lidt på http://flatpanels.dk/

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 19:50

Hej Anders,

Jeg har både et lcd tv og et plasma tv.

Der er en smule forskel i kvaliteten, plasma er noget bedre. Dog er jeg mest tilhænger af Lcd da det er billigere i strøm og indkøb. Og forskellen på billed kvaliteten er heller ikke så stor :)

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:51

Jeg er ikke enig. :)

Jeg foretrækker selv plasma (især Panasonic) af flere grunde. Bl.a. sortniveau som du nævner, men også pga. den generelle billedkvalitet. Man kan sige meget om LCD og det er skam også ved at være godt oppe i niveau, meeen altså.

Forresten så behøver du heller ikke at tænke på teknologier som 100hz når vi snakker plasma, og et godt kalibreret plasma bruger ikke mere strøm end et LCD.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 20:04

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 20:33
Hej jeg vil tage et kig på fladepaneler, tak. Jeg kan også forstå at det er lidt efter hvor kræsen man er med det her sort sjov osv.. Men ja idag er plasma vel ikke så dyre i strøm som for 5 år siden. Igen tak Anders
Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 12:09
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:20

Tillykke med det Big Smile Hvor meget måtte du slippe for det?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 12:24

Nicolaj Thomasen:

Tillykke med det Big Smile Hvor meget måtte du slippe for det?

takker , 777 euro med fragt,  meget go pris

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)