Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé at stifte holdingselskab hvis ... ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

 

  • Hvis man på sigt stifter et nyt driftsselskab i udlandet? Ikke som filial - men hvor driftsselskabet i Danmark lukkes, og alt styres fra det nye selskab i udlandet.

 

  • Hvis man sælger driftsselskabet og IKKE ønsker at stifte ny virksomhed for pengene eller at investere i andre - men bare vil udbetale gevinsten ved salg i løn til sig selv? Her kan driftsselskabet gøres lettere omsætteligt ved at flytte penge op i et holdingselskab. Men så står pengene jo bare dér i stedet.

 

  • Hvis man tager penge ud fra holdingselskabet til sig selv? Jeg tænker på lønudbetaling. Er der ikke noget med, at det kan gøres til en langt lavere skattesats end ved almindelig indkomstskat?

 

 

Fra Skive
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige om der er nogle fordele ved at flytte noget til udlandet, når man ikke selv flytter med. Det er under alle omstændigheder sådan at uanset om pengene står i driftsselskabet eller i et holding, så skal der betales alm indkomstskat, når du trækker pengene ud.

Det smarte ved et holding selskab er jo at det kan eje et andet selskab og at penge kan flyttes uden beskatning mellem selskaber via et holding.

Du kan derfor med fordel trække pengene fra driftsselskabet op i et holdingselskab, hvis tanken er at stifte et nyt selskab og lukke det gamle, men hvis det bare drejer sig om at få pengene ud til egen lomme, så skal man altså betale skat, ligesom alle andre :-)

Håber det er forståeligt :-)

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar! Big Smile

Ved flytning til udlandet vil jeg selv flytte med.

Det med at flytte penge uden beskatning via et holdingselskab er ganske rigtigt smart.

I mit tilfælde vil jeg trække pengene ud til mig selv. Så når indkomstskatten også gælder for lønudbetaling i et holdingselskab - ja, så ser det ud til, at jeg på dette punkt ikke behøver et holdingselskab.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre Aminoer, som kan fortælle mig, om et holdingselskab er smart, hvis man flytter til udlandet om nogle år?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er ikke ligefrem ekspert i international skatteret, men jeg har da nogle enkelte bemærkninger.

Punkt 1. Hvis der stiftes et nyt selskab i udlandet, skal dette overholde det pågældende lands lovgivning.

Punkt 2. Hvis det eksisterende selskab i Danmark lukkes/flyttes, udløser dette jo afståelsesbeskatning i Danmark, hvorfor jeg heller ikke kan se fordelen her.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine bemærkninger spoon!

Afståelsesbeskatning kendte jeg ikke til, så det var en god bemærkning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det afhænger også i stor udstrækning af, hvilket land i udlandet, der vil blive tale om, idet Dobbeltbeskatningsoverenskomsten med dette land, regulerer forhold omkring skat, udbytte, løn m.v., herunder nemlig, hvilket land, som har beskatningsretten.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for din kommentar. Nu har jeg lidt at tænke over.

Det er svært at blive klog på holdingselskaber. Det er som om, at alle med et ApS eller A/S har et - men det er godt nok svært at finde informationer om det. Ringede til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen for at spørge om lidt forskelligt. Det lød på dem som om, at jeg var den første, der havde spørgsmål!

Når man ikke ved, hvad der venter af overskud i selskabet, kan det være vanskeligt at sætte sig ind i, om man i fremtiden får brug for et holding.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)