Jeg skimmede lige de søgeord igennem, der har resulteret i besøg til vores side. Folk har mange forskellige måder at søge på, nogle mere sjove end andre. Der var f.eks. en der havde spurgt Google om følgende: "er sony ericsson elm en god mobil?", og en anden der spurgte om: "er der Telia Talk startpakke på tilbud nu?". Jeg havde nok valgt at søge på 3-4 stikord, som f.eks. "ericsson elm anmeldelse" og "telia talk startpakke". Hvordan søger du, spørger du også Google? |
Jeg søger meget på den måde du omtaler, når jeg søger på engelsk.
"How do I fix my fucking computer"
"How to make a logo in Photoshop"
Men det hænger også sammen med, at rigtig mange udenlandske bloggere er rigtig gode til at lave overskrifter, som er bygget op på den måde. Det vil sige, at jeg mange gange kan få et meget mere præcist resultat, ved at søge sådan.
Som eksempel:
Hvem sælger den billigeste Nokia E73 mobil
Så havde det jo været GENIALT hvis du havde en artikel på din side, som hed noget ala "Hvem sælger den billigste Nokia E73 mobil", eller "Telia sælger den billigste Nokia E73 mobil". Det er selvfølgelig sværere at ramme rigtigt, hvis vi er helt nede i et specifikt produkt.
Mine egne søgevaner som regel noget med anførselstegn +søgeord. "Nokia E73" + billigst.