Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af personlige ejendele til virksomheden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er Smile

Jeg er en nystartet iværksætter, og vil gerne vide lidt mere om salg af ens personlige produkter til ens virksomhed.

Jeg har nemlig fået at vide, at man kan lave et salgsdokument for, at man videresælger sine produkter til virksomhedsbrug. Har nemlig nyoprettet en IT-virksomhed, og vil gerne videresælge min bærbar og diverse IT-relaterede produkter. 

Det jeg også har fået at vide er, at man får fordel i fradrag og multimedieskatten, men til gengæld skal man angive en momsfri pris, idet varen allerede er købt til privat.

Er dette korrekt og hvis ja, er der nogle fordele ved at gøre dette?

Og lige en sidste ting - hvordan fungerer multimedieskatten for selvstændige?

Mvh.

Kim

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 01:43

Hej Kim,

Der er fordel ved at købe det ind fra privat fordi du således kan fradrage det. Tag som eksempel at du har tjent 5000, svarende til værdien på din bærbare computer. Tager du det ud som løn skal du betale skat og får således kun ca. 2500,- i hånden, men hvis du lader firmaet købe din bærbare for de 5000 er det 5000 du får i hånden.

Du skal dog være varsom med værdifastsættelse, da du naturligvis ikke bare selv bestemmer prisen!

Det er vidst rigtig nok at du ikke kan trække moms fra når det har været købt privat, og du har således kun fordel af det ift. skattefradraget.

Mht. multimedieskatten fungerer den for selvstændige som for alle andre. Du skal betale hvis du får stillet "multimedie" til rådighed, men så må du tilgengæld have så meget af det du orker uden at det koster en krone ekstra. De fleste iværksættere skal betale skatten da de har en bærbar pc i firmaregi som de tager med hjem.

Se her om du skal betale: http://www.multimedieskat.dk/test_om_du_skal_betale/test_om_du_skal_betale_multiemedieskat.html

Se her hvad du skal betale: http://www.multimedieskat.dk/hvor_meget_er_det/hvor_meget_er_det.html

Se her hvad du kan få under medieskatten: http://www.multimedieskat.dk/multimedier/multimedier.html

Den er en lille smule "poppet" men meget overskuelig ift. skat. Find dog HELT korrekte og uddybende informationer på skats site. Multimedieskatten er en "beskatning af 3000,-". Det vil sige at hvis du stadig er under dit frikort går der blot 3000,- af frikortet, hvilket i rør dig såfrem du ikke tjener dit frikort ud i det indeværende år.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:55

Hej Michael.

Det var en rigtig god forklaring du kom med Smile

Har fået et større overblik over det nu, men hvordan skal jeg indberette at jeg gerne vil betale for multimedieskatten? Er helt blank indenfor dette område Sad

Plus, er der nogle informationer, som salgsdokumentet absolut skal indeholde, for at det er gyldigt? Selvfølgelig udover produktnavn, dato, Sælgers informationer og Købers informationer.

Mvh.

Kim

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)