Jeg er ikke helt sikker - reglerne kan være ændret siden jeg satte mig ind i den slags. Men det kan jo være mit indlæg kan få "bolden" til at rulle :)
Men... Så vidt jeg ved skulle der ikke være noget galt i det. Man må bare ikke afholde konkurrencer, der udelukkende foregår ved lodtrækning. Det er derfor du ser konkurrencer med latterligt lette spørgsmål som "hvor mange bogstaver er der i vores navn" eller "hvad er der på side 2 af vores katalog (og så to tåbelige valgmuligheder plus en super-oplagt)". Man ved jo godt at der bare bliver trukket lod alligevel og spørgsmålene er så nemme, at alle kan svare på dem. Men så kan virksomheden sige det ikke handler om held/er en simpel lodtrækning.
Så det korte svar er: Ja det må du godt :)
Du skal bare være opmærksom på at de nye brugere selv skal oprette sig/godkende deres oprettelse - du må ikke bare oprette folk. Men bortset fra det ser jeg overhovedet ikke nogle problemer med sådan en konkurrence.
Held og lykke med det :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Der har været problemer med tip-en-ven konkurrencer, som vist nok er ilde set hos forbrugerombudsmanden. Jeg har ikke selv kørt tip-en-ven konkurrencer, og ved ikke så meget om det. Der er sikkert mange her på amino der kan fortælle mere om det, og ellers kan du jo prøve at google på "tip-en-ven konkurrencer" eller lignende.
Grunden til at jeg nævner tip-en-ven konkurrencer er, at dit koncept minder meget om denne type konkurrence. Dvs. du belønner dine eksisterende brugere for at skaffe nye brugere. Jeg tror derfor godt at din type konkurrence kan være problematisk, men jeg kender ikke det præcise svar.
Der har været problemer med tip-en-ven konkurrencer, som vist nok er ilde set hos forbrugerombudsmanden.
Er det ikke kun i det tilfælde, du bruger "tip'et" til at markedsføre produkter/ydelser? Dvs. der er vel ikke noget galt i at man opretter en konkurrence hvor folk skaffer nye brugere. Man må bare ikke bruge sådan en konkurrence til at indsamle kontaktoplysninger på folk og så sende reklamer/tilbud til dem via disse oplysninger uden deres accept?
Ja jeg er som sagt heller ikke sikker på det korrekte svar... Så det er bare for at få eksperterne lokket frem, jeg spørger :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Er det ikke kun i det tilfælde, du bruger "tip'et" til at markedsføre produkter/ydelser? Dvs. der er vel ikke noget galt i at man opretter en konkurrence hvor folk skaffer nye brugere. Man må bare ikke bruge sådan en konkurrence til at indsamle kontaktoplysninger på folk og så sende reklamer/tilbud til dem via disse oplysninger uden deres accept?
Aner det ikke. Jeg har ikke selv brugt disse tip-en-ven konkurrencer, men har bare hørt en masse ballade omkring dem.
Som man kan se er forbrugerombudsmanden helt klar i spyttet vedr. det her.
Så det korte svar er ganske enkelt: Nej, det må man ikke.
P.S. Det skal måske tilføjes at der naturligvis er muligheder for at undgå man kommer i strid med loven. Men som jeg forstår oplægget er de på ingen måde praktiske. Så svaret må stadigvæk være, at det må man altså ikke.
øv... men kan man så holde konkurrencen bladt de tilmeldte brugere?
Brugen skal være tilmeldte og har bidraget med en lille tekst eller blog til siden?
Det tror jeg ikke at der noget som helst problem i
Nej... Men hvad er helt præcist spørgsmålet?
Spørges der om hvorvidt man må sende reklamer og tilbud til de brugere, der allerede har registreret sig? I så fald kan man jo sige det afhænger af hvad der er aftalt med brugerne.
Eller hvad spørges der helt præcist om?