Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske webshop ejere.. Vær beredt! eBay.dk Godt eller skidt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var lige på E-bay.com og handle lidt i dag.

I forbindelse med betalingen fra min Paypal konto sprang et banner for eBay på dansk frem i øjnene.

med et link til eBay.dk.

eBay's længe varslede oprustning på det danske marked er for alvor kommet tæt på..
Ja den er her faktisk lige NU...

Det er nu, nogle frygter for deres webshops eksistens, mens andre fryder sig over endnu en gigantisk salgskanal for deres webshops.

Hvad synes I?

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sjovt at de laver en reklamebanner for ebay.dk på engelsk. Big Smile

Kommer snart...

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 21:53

Meget interessant udvikling - troede faktisk at ikke at ebay ville lave en dansk version af ebay pga. de har dba og der iforvejen er en stor auktionsspiller på markedet. Når det er sagt så trænger qxl også til noget konkurrence - eller rettere sagt forbrugerne gør.

Men nej jeg tror ikke på at de danske webshops har noget at tabe. Man skal bare være parat til at omstille sig og være nogle af de første der også tilbyder salg via ebay.dk. Jeg tror det bliver en salgskanal for dem, fremfor noget som truer deres eksistens.

iPadfan.dk - Apple iPad Community. Læs guides som: Køb iPad

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:58

Man kan sagtens være på Ebay, og drive en webshop ved siden af... Det er der meget logik og synegieffekter af...

Men der er rigtig mange mærker især indenfor modeindustrien, som ik vil have deres varer solgt på Ebay... Så man skal som webshop træde varsomt, da det kan koste forhandlingen, hvis man ik er opmærksom!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:33

Fashion-Seller:
Man kan sagtens være på Ebay, og drive en webshop ved siden af... Det er der meget logik og synegieffekter af...

Men der er rigtig mange mærker især indenfor modeindustrien, som ik vil have deres varer solgt på Ebay... Så man skal som webshop træde varsomt, da det kan koste forhandlingen, hvis man ik er opmærksom!

Jeg er enig i, at eBay.dk for nogle webshop ejere kan gå hen og blive en meget vigtig salgskanal.

Men, der er nok ingen tvivl om, at man lige skal have tjekket sin forhandleraftale for eventuelle klausuler, som forhindrer salg til bestemte lande - eller udenfor et bestemt geografisk område (f.eks Danmark, EU eller Europa).

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:45

Tjo Ebay.dk har jeg også kigget lidt på - dog vil jeg ikke sige at det måske kommer til at påvirke folk - Ebay.dk er egentlig bare en kanel som du kan bruge til at søge på Ebay.com - fordi hvis du søger på dansk, finder du også kun varer som er oprettet på dansk sprog.

men ebay.dk er generelt god til at se fragt priser og hvor meget det koster i dkr. - men hvis du går ind og søger på kjole finder du jo kun de danske annoncer, i forhold til at søge på dress derinde - så får du mange flere hits.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:03

Rasmus Andersen:
Tjo Ebay.dk har jeg også kigget lidt på - dog vil jeg ikke sige at det måske kommer til at påvirke folk - Ebay.dk er egentlig bare en kanel som du kan bruge til at søge på Ebay.com - fordi hvis du søger på dansk, finder du også kun varer som er oprettet på dansk sprog.

Den danske brugergrænseflade er vel med til at gøre eBay endnu mere brugervenlig overfor de potentielle kunder, som endnu ikke har taget den måde at handle online til sig.

Jeg er sikker på, at mange danske webshops vil kunne opnå et betydeligt mersalg via "den danske eBay".
Der stilles jo en masse faciliteter og et gennemprøvet setup til rådighed for sælgere - for næsten ingen penge.

Rasmus Andersen:
men ebay.dk er generelt god til at se fragt priser og hvor meget det koster i dkr. - men hvis du går ind og søger på kjole finder du jo kun de danske annoncer, i forhold til at søge på dress derinde - så får du mange flere hits.

Der er jo brancher, hvor en stor del af produkterne hedder praktisk talt det samme på engelsk og dansk.

IT branchen er med sin udbredte brug af engelske betegnelser et grelt eksempel: Antivirus, computer, server osv.
Og så kan man stadig søge på de engelske betegnelser. Smile

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 02:07

Ebay.dk er ikke meget værd. Man kan ikke sortere på samlet pris (dvs. inkl. forsendelse) som man ellers kan på Ebay. Det ligner venstrehåndsarbejde.

/Kjeld

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

firma-dyr:

Ebay.dk er ikke meget værd. Man kan ikke sortere på samlet pris (dvs. inkl. forsendelse) som man ellers kan på Ebay. Det ligner venstrehåndsarbejde.

Hahaha eller os er det bare et meget velovervejet træk... Først tvinger man brugerne til at forstå et simpelt system, og indenfor kort tid udbygger man det med en masse funktioner... Dermed opnår man den største brugerflade, som forstår setup´et...

De er ik helt dumme ;D

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)