Tjo Ebay.dk har jeg også kigget lidt på - dog vil jeg ikke sige at det måske kommer til at påvirke folk - Ebay.dk er egentlig bare en kanel som du kan bruge til at søge på Ebay.com - fordi hvis du søger på dansk, finder du også kun varer som er oprettet på dansk sprog.
Den danske brugergrænseflade er vel med til at gøre eBay endnu mere brugervenlig overfor de potentielle kunder, som endnu ikke har taget den måde at handle online til sig.
Jeg er sikker på, at mange danske webshops vil kunne opnå et betydeligt mersalg via "den danske eBay".
Der stilles jo en masse faciliteter og et gennemprøvet setup til rådighed for sælgere - for næsten ingen penge.
men ebay.dk er generelt god til at se fragt priser og hvor meget det koster i dkr. - men hvis du går ind og søger på kjole finder du jo kun de danske annoncer, i forhold til at søge på dress derinde - så får du mange flere hits.
Der er jo brancher, hvor en stor del af produkterne hedder praktisk talt det samme på engelsk og dansk.
IT branchen er med sin udbredte brug af engelske betegnelser et grelt eksempel: Antivirus, computer, server osv.
Og så kan man stadig søge på de engelske betegnelser.