Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din mening om autoudfyldelse af oplysninger ud fra email/telefon

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ved at lave et bestillingsflow på en hjemmeside, og vil gerne gøre det nemt for eksisterende kunder, så overvejer lige nu at lave således at man kan indtaste sin email adresse og så kan systemet hente tidligere indtastede oplysninger ud automatisk. (Navn, adresse, by, telefon, mobilnummer).

Er der et problem i dette? Navn, adresse og telefoner er vel forholdsvis harmløst data at få oplyst, hvis man "gættede" en anden brugers email adresse ?

Jeg vil meget gerne undgå at kunderne skal oprette logins/brugere.

Ib 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:40

Jeg har oplevet mange steder der henter oplysningerne på Krak via telefonnummeret.
Det synes jeg selv er en god service, og jeg bliver ikke forskrækket over, at "de ved, hvor jeg bor."

Hvis du laver en ordning, hvor dit system husker det via mail, bør det være meget enkelt at slippe for at være med. Så kan tøsedrengene jo bare lade være. Meld det ud som en mulighed - en service.

mvh Hans

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 20:48

Hans: Tak for dit svar. Det er selvfølgelig en mulighed med et valg omkring mail, men er netop meningen, at jeg vil lave flowet så absolut simpelt som muligt. Brugeren skal ikke til at tænke over om han vil huskes via email til næste gang.

Kan dog ikke lige finde ud af om nogle vil blive "stødt" over at jeg sådan kæder email og navn/adresse sammen. 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 20:48

Jeg i høj grad enig med ovenstående. Nogen (overaskende mange) er dog meget følsomme overfor deres persondata, og derfor er det at hente fra krak, eniro, etc. en god løsning - så er det ikke dig som har udgivet noget uden deres tilladelse.

Som det skrives før, få kundens accept ved første ordre, så skulle det ikke være noget problem. Overvej i øvrigt den løsning med krak / eniro, ift. at yde samme service ved første ordre. Jeg har selv oplevet det mange steder, og det er en rigtig "aaaah" oplevelse når man slipper for at taste alt det skidt ind.. :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 20:49

Ib Leif:
Kan dog ikke lige finde ud af om nogle vil blive "stødt" over at jeg sådan kæder email og navn/adresse sammen. 

Det er som nævnt min erfaring at den slags godt kan støde folk, og jeg ville derfor træde varsomt.

I øvrigt er det nok bedre at kæde det sammen med telefonnummer - det er der nok mindre chance for at "uvedkommende" lige kender.

God aften.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:51

Jeg synes, det er praktisk, hvis felterne bliver udfyldt for mig. Fortæl på siden hvad du gør (om du gemmer selv/henter et andet sted osv.), og så kan folk skrive nej tak, hvis de ikke er interesserede. Jeg tror, at de fleste gerne vil slippe for at taste adresse mv. ind hver gang.

Dbh
Anette

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 21:05

Jeg kan godt lide ideen. Elsker selv når jeg handler på diverse webshops at den udfylder dele af skemaet for mig.. F.eks når man skriver post nummer så ved den hvilken landsdel og bynavn..

iPadfan.dk - Apple iPad Community. Læs guides som: Køb iPad

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)