Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Turn around case / Generationsskifte o.l.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Er nyt medlem. Jeg overvejer at starte op som selvstændig, med baggrund i flere års erfaring med bl.a. projekt og innovationsledelse, forretningsanalyse, forandringsledelse. Jeg har over 100 gode ideer og herfra et par konkrete koncepter liggende, men er kommet på tanken at man måske burde overveje at overtage noget kørende med henblik på at lave en decideret turn around eller gå ind på generationsskifte.

Alt sammen kommer an på økonomi, idet jeg godt selv ville kunne klare processen med at starte noget op selv (er cand.merc) og egentlig også har masser af ideer. Hvis jeg lige vil checke markedet omkring overtagelse af forretning, hvor skal jeg så kigge? Hvordan kommer man i gang? Det aner jeg nemlig ikke en dyt om :-) 

Pft, 

Mvh
Anna

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:07

Hej Anna

Jeg har haft selvstændig konsulent & coachvirksomhed siden 1998 og vil anbefale dig at få professsionel rådgivning allerede i opstartfasen ved at kontakte det lokale erhvervscenter i kommunen. De fleste kommuner tilbyder iværksætterrådgivning f.eks. i form af iværksætterkurser, hvor du kan få hjælp til at få gennembearbejdet dine ideer og få lavet forretningsplan mv.. Ellers er der god hjælp at hente i de regionale væksthuse, hvis du beslutter dig for at købe eller starte en virksomhed med vækstpotentiale, ligesom mange kommuner tilbyder en gratis mentor i de første år, som er en erfaren leder indenfor de områder du har mest brug for sparring til.

Det kan også være en god ide at tilmelde dig nyhedsbreve og deltage i diverse gratis kurser og arrangementer vedr. iværksætterri - både for at få ny inspiration, netværk og få afklaret om du kan identificere dig med iværksættere. En anden god ting er netværk. Jeg er f.eks. med i både Erhvervsklub Fyn, Fynsk Erhverv & Børsen Executive Club Fyn, Kerteminde Erhvervsforening, Socialt netværk Fyn, WOW women on their way, Brand Base og mentornetværket på karrierecentret på syddansk universitet,  samt  diverse netværk vedr. coaching

Jeg har selv både fået iværksætterrådgivning i starten og senere en mentor og vækstrådgivning, der har bidraget til at booste vores virksomhed. Derfor er jeg også selv mentor for iværksættere og studerende for at give noget tilbage. Som professionel rådgiver mener jeg, det er vigtigt at tage sin egen medicin og selv modtage rådgivning. Samtidig har mine rådgivere givet mig flere opgaver og kunder, så jeg kan varmt anbefale fremgangsmåden.

Se også denne nye hjemmeside: http://www.startvaekst.dk/virksomhedskvinder.dk

Held og lykke med din beslutning Wink www.elsebethfogh.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35

Hej, 

Mange tak for svaret. Jeg har været på iværksætterkursus og har talt med både erhvervsrådet, væksthuset + connect DK ;-) Synes jeg er ved at have en god forståelse for hvem jeg skal have fat i hvornår, så at sige :-) Rådgivning er guld værd. Jeg har egentlig et par gode ideer, men kom lidt i tvivl omkring hvor vidt jeg burde overtaget noget allerede kørende,  idet der efter sigende skulle være gode forretningsmuligheder i det p.t. Jeg er dog efter at have overvejet det et par dage blevet enig med mig selv om at det er bedre at sparke gang i mit eget fra bunden - så nu vil jeg fortsætte konceptualiseringsprocessen :-) Det er jo super spændende... 

Tak for tippet mht diverse netværk og coaching, det er helt klart noget jeg bør tage op. 

God søndag :-)

Anna

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)